Hvad er vigtigt for jer, når I køber ind til butikken? Hvad kan en messe som CIFF bidrage med? Hvad skal der til for, at en udstiller fanger din opmærksomhed? De spørgsmål har TØJ stillet de to butikker MG i Haderslev og A’poke i Vejle.

 

Jette von Dippe og Elvi Degn

Ejer og Floor Manager i MG i Haderslev

 

Hvad er vigtigt for jer, når I køber ind til butikken?

Når vi handler ind til MG, er det som at indrette et hus fra bunden. Butikken er delt op i farver, og der skal gerne være et farvespil, der gør kunderne nysgerrige. Vi er meget visuelle, når vi køber ind. Det kræver overblik og ro. Og så vil vi altid gerne købe noget ind til butikken, der overrasker – ellers bliver det en kedelig butik at komme i. Vi går heller aldrig på kompromis med kvaliteten, og vi kigger derfor også på, hvor i verden varerne bliver produceret, og hvad de forskellige brands’ dna er.

Hvad kan en messe som CIFF bidrage med?

Vi bruger primært CIFF-messen til at kigge på farver og kvaliteter. Måske er der lige et nyt brand, vi skal tjekke ud for at se, om de passer ind i vores univers. Vi bruger også messen til at netværke – det er også vigtigt.

Hvordan fanger en udstiller jeres opmærksomhed?

Som regel har vi forberedt os hjemmefra og ved, hvad vi skal finde på messen. Det kan være, at vi mangler lidt dimsedut-ting, og det kan godt lokke mig ind på en udstillers stand – ellers er det kvaliteterne og måske en rigtig opmærksom sælger, der kan fange os. Selvfølgelig er jeg også drevet af passion for branchen, men vi er generelt meget målrettede og virkelig ikke særlig nemme at lokke.

 

 

Lone Kristensen og Tina Fuglsang

Ejere af A’poke i Vejle

 

Hvad er vigtigt for jer, når I køber ind til butikken?

Det allervigtigste er at sørge for at købe en kombination af styles, der trender, men også ramme det, vores kunder er til. Vi ved, hvad der passer til vores kunder, fordi vi har et tæt samarbejde med dem – både i butikken og på sociale medier via vores webshop. På den måde kender vi vores kunders behov og ved, hvad de efterspørger.

Hvad kan en messe som CIFF bidrage med?

For os er det vigtigt at tage på messe, selvom det er en prioritering af tid. Hvert halve år besøger vi CIFF og får en masse messe-vibes. Hver gang glæder vi os til at se de forskellige trends og møde vores leverandører. CIFF giver os et godt overblik, da det hele er samlet under ét tag, hvor vi bliver inspirerede og opdaterede.

Hvordan fanger en udstiller jeres opmærksomhed?

Det skal være noget, vi mangler, og som vi ikke kan få fra vores nuværende leverandører. Vi kan ikke blive fristet af alt, men hvis der er noget meget iøjnefaldende, der tilbyder noget nyt og unikt, ser vi nærmere på det.

Foto: PR / Unsplash (topfoto)