Dansk sportsdistributør udvider markedet

Vernon Sport vil gennem et samarbejde med det russiske mærke Shu fremover være til stede på nye markeder.

Den danske sportsdistributør Vernon Sport, der i forbindelse med offentliggørelsen af virksomhedens seneste årsregnskab løftede sløret for planer om at udvide fra at være en skandinavisk til at blive en europæisk distributør, realiserer nu ambitionen om at udvide til det europæiske marked.

Fremover vil Vernon Sport, foruden i Skandinavien, distribuere det russiske brand Shu på markedet i Benelux, Frankrig og Storbritannien. Det oplyser Vernon Sport i en pressemeddelelse.

”Vores samarbejde med SHU er gået rigtig godt, og vi er kommet godt fra start. De har været tilfredse med den måde, Vernon har opbygget brandet på i Skandinavien og har derfor tilbudt os Benelux, Frankrig og UK, hvilket er en mulighed vi ikke kan sige nej til,” udtaler kreativ direktør i Vernon, Waseem Ahmad.

Vernon Sport oplever en stigende efterspørgsel på det russiske mærke og vil i 2020 udstille kollektioner fra Shu under modeugen i Paris og på CIFF i København. Ydermere vil Vernon Sport være til stede på modemesserne Pitti Uomo i Firenze og Seek i Berlin.

Shu er grundlagt i 2012, fokuserer primært på regn- og vintertøj og har i dag tre butikker i Skt. Petersborg, Moskva og Jekaterinburg i Rusland.