Internationalt salg, design og e-commerce er Depeches fokuspunkter for 2022, og i den forbindelse har den danske modevirksomhed ansat tre nye medarbejdere, som skal hjælpe virksomheden med at komme ud over de internationale stepper.

Fra havnen i Horsens kigger den danske modevirksomhed Depeche mod Europas grænser, og med ansættelsen af tre nye medarbejdere, som skal varetage opgaver inden for internationalt salg, design og e-commerce, er sejlene for alvor sat til at gøre et stærkt comeback efter coronapandemien.

Depeche har et ønske om at komme til at stå stærkt i Europa, udvide sortimentet designmæssigt og styrke onlinesalget, som den seneste tid kun er gået op.

“Jeg har gjort den her oprustning, fordi jeg har lavet nogle fremtidsplaner for Depeche. Når man gør det, så bliver man nødt til at sikre at virksomheden er gearet til at kapere det. Det er superfedt og jeg glæder mig til det samarbejde. Det er ny sparring, masser erfaring til teamet i huset,” siger direktør i Depeche, Janni Hørdum, i en pressemeddelelse.

Og erfaring er netop noget af det, som de tre nyansatte kvinder bringer med sig fra deres tidligere jobs. Ann Karina Rasmussen har 14 års erfaring fra modebranchen, hvor hun blandt andet har arbejdet som International Sales Manager for Bestseller.

“Jeg har altid syntes, at Depeche laver nogle lækre produkter af høj kvalitet, og jeg har ofte tænkt, at jeg ville være stolt over af at sælge sådanne produkter – og være en del af holdet bag. Derudover var virksomhedens størrelse attraktiv, da jeg ser, at der er fantastisk store muligheder for udvikling og ekspansion,” fortæller Ann Karina Rasmussen.

Ligeledes er tidligere seniordesigner hos Nümph Trine Therkildsen begejstret over det kommende samarbejde.

“Jeg har fulgt Depeche i mange år og været imponeret over deres flotte kollektioner, og måden der ikke bliver gået på kompromis med kvaliteten. Det at arbejde med skind kræver, at man tænker på en lidt anden måde, end når man for eksempel designer en vævkjole, det synes jeg er vildt spændende, og det vil jeg gerne lære mere om,” siger Trine Therkildsen.

Den sidste, som tiltræder en ny stilling hos Depeche, er Nadja Sandberg Kalnæs, der skal arbejde som konsulent i virksomheden. Hun har mere end ti års erfaring med digital marketing og har arbejdet som marketingchef hos Lumagica.

“Det er særligt for mig at arbejde med digital marketing i en produktionsvirksomhed som Depeche, som arbejder med fashion. Jeg oplever, at kvinder er en interessant målgruppe at sælge til online. De er meget kvalitetsbevidste, og samtidig er det ofte dem, der holder øje med de sidste nye trends og får lyst til at købe lidt ekstra lækkert til sig selv,” fortæller Nadja Sandberg Kalnæs.

Fokus i virksomheden bliver fremadrettet på at engagere nye agenter og distributører i Europa, og fremover vil der også blive brug for flere hænder i både indkøb og design, i takt med at virksomheden vokser, og omsætningen stiger.

Digital marketing bliver holdt in-house, så virksomheden kan sikre et fokus på at fremme Depeche som brand, og det betyder samtidig en yderligere mulighed for at få et dybere kendskab til produkterne og Depeches værdier.

Foto: Nadja Sandberg Kalnæs, Ann Karina Rasmussen, Trine Therkildsen