Direktør for CIFF, Christina Neustrup, kommer her med sit syn på debatten om, hvorvidt tidspunktet for modeugen bør flyttes.
Læs debatindlægget af Nikolai Klausen, direktør i Wear og opsummering af kommentarer tilsendt redaktionen eller fra Linkedin. Læs også kommentar fra Thomas Klausen, direktør i DM&T og kommentar fra Christian Maibom, direktør på Revolver.
Hvis du har kommentarer eller refleksioner, så send dem gerne til redaktionen@pejgruppen.dk. Kommentarer kan bringes enten anonymt eller med navn og titel.
Herunder bringer vi en kommentar af Christina Neustrup, direktør for CIFF:
“Så hvis timingen er rigtig…..
Jeg har de seneste dage læst gode og vigtige indlæg fra kollegaer i branchen, og alle vinkler er kendte, belyste og diskuteret på fællesmøder med DM&T, CPHFW, Wear og Revolver. For ja, der er heldigvis et godt og fasttømret samarbejde mellem alle os aktører, der opererer under CPHFW.
Jeg vil gerne fremhæve og istemme mig mine kollegaers røst og understrege, at det netop er samarbejdet, der stiller os i en unik situation – og gør os robuste og relevante for fremtiden. Selvfølgelig skal vi fortsat stræbe efter at være de bedste, og ingen ønsker at se passivt til.
CIFF lever for og af at levere det rette produkt og den nødvendige service med den rette timing for modebranchen gennem hele året. Derfor er datoerne for afholdelse af CPHFW selvfølgelig også under evig evaluering og overvejelse – og det er noget, der er oppe at vende i samarbejdet med vores udstillere og i dialogen med vores øvrige kollegaer i branchen løbende.
Det er ikke en hemmelighed, at CIFF tidligere har været bannerfører for at undersøge at flytte datoerne til juni – men altid med det i mente, at det skulle være et ‘ryk’, der skete sammen med resten af modeugen. Så hvis timingen er rigtig, og vi nu står i en situation, hvor det for fremtiden giver mening – er det da helt klart noget, vi støtter op om. Og når beslutningen endelig tages, tages den selvfølgelig på baggrund af ønsker og krav fra vores udstillere – og i sidste ende, hvad vi her hos CIFF kan konstatere, er til det bedste for at opretholde København som relevant destination for brands, indkøbere og presse.
Og netop på den baggrund har vi i gruppen af modeugeaktører aftalt at tage samtalen op igen lige efter den kommende modeuge i august, så vi rettidigt kan melde eventuelle ændringer ud til branchen. Dialogen fortsætter med det vigtige afsæt, at vi fortsat præsenterer en samlet relevant modeuge, som omfavner og indeholder alle discipliner lige fra messerne, med det stærke og vigtige salgsaspekt, samt shows og showcases af alt, hvad der rører vores branche, inspirerer og inciterer. Og heldigvis er det lige netop, hvad vi alle kan se frem til allerede i august – og vi glæder os til at se jer.”
PS: Husk at CIFF allerede har taget beslutningen på CIFF Kids:
CIFF Kids kommer til at stå på egne ben, når den europæiske sæson for børnebranchemesser går i gang. Målet er at samle branchen, når CIFF Kids byder brands, indkøbere og pressen indenfor til tre intense dage i Bella Center Copenhagen fra den 19.-21. juni i år. Dermed ligger messen knapt to måneder tidligere end modemessen CIFF, som fortsat ligger i august. Den tidligere dato betyder, at CIFF Kids kommer til at skyde den europæiske sæson for børnebranchemesser i gang, og messen placerer sig således optimalt i forhold til branchens ændrede indkøbsmønstre både nationalt og internationalt.
Foto: Christina Neustrup, CIFF