Copenhagen Fashion Week skyder digitalt univers i gang

I dag lancerer Copenhagen Fashion Week sit nye digitale univers, CPHFW72H. Universet samler modeugens shows, talks og events online, så både det danske og internationale publikum har mulighed for at tage del i aktiviteterne uafhængigt af deres fysiske placering.

Klokken 10 mandag den 10. august skyder Copenhagen Fashion Week sin nye digitale platform, CPHFW72H, i gang med et digitalt show af det svenske brand Whyred.

Den nye platform præsenteres på copenhagenfashionweek.com og hylder 72 timer med shows, events og talks under denne sæsons modeuge ved at streame de 32 shows og et væld af talks live.

Bag platformen står Copenhagen Fashion Weeks digitale bestyrelse bestående af stifter af Ganni Nikolaj Reffstrup, CEO hos Moon Martin Gjesing, CEO hos Stine Goya Thomas Hertz, kreativ direktør hos Holzweiler Susanne Holzweiler, CEO hos Meriamekko Tiina Alahuhta-Kasko og kreativ direktør hos Hope Frida Bard.

“Vi er meget glade for at opfylde visionen om en hybrid-version af Copenhagen Fashion Week, hvilket betyder, at alle – hvad enten det er fysisk eller digitalt – har adgang til denne sæsons 32 shows og præsentationer,” siger Cecilie Thorsmark, adm. direktør for Copenhagen Fashion Week, i en pressemeddelelse.

 

Nye formater i krisetider

Grundet Covid-19 bliver denne sæsons modeuge anderledes. Selv om det er muligt for Copenhagen Fashion Week at afholde fysiske shows som vanligt, er de blevet tilpasset de nuværende sundheds- og sikkerhedskrav.

For at gøre det muligt for alle brands at tage del i denne sæsons modeuge, er der denne gang ingen krav til formatet af showet. Det betyder, at de deltagende brands har tænkt kreativt med både præ-produceret og live-indhold med blandt andet film og kunstinstallationer. Blandt andet har Gestuz og Munthe produceret film, som vil blive vist på CPHFW72H.

Udover selve showet vil hver designer på showprogrammet umiddelbart efter showet deltage i live-Q&A med erfarne aktører fra blandt andet Vogue Runway, Vogue Business og Forbes.

 

Foto: Copenhagen Fashion Week, Baum und Pferdgarten