400 udstillere mødtes med over 20.000 besøgende fra 125 lande til IFCO Istanbul Fashion Connection. Sammenlignet med sidste messe oplevede de en markant stigning i både udstillere og besøgende.

Messen, IFCO Istanbul Fashion Connection, der fandt sted i Istanbul fra den 9. til 11. august, har oplevet en stigning i både udstillere og besøgende med en vækst på over 30 procent. Det er Europas største mode- og beklædningsmesse, som samler brands, designere, eksportorienterede virksomheder og købere fra hele verden. Messen inkluderede over 400 mærker fordelt på seks haller, der præsenterede alt fra dametøj, herretøj, børnetøj, sportstøj, denim m.v.

IFCO’s fortsatte vækst fremhæver Tyrkiets position som en vigtig spiller i den globale modebranche, lyder det:

“Vi er godt på vej til at etablere Istanbul som et internationalt modecenter med IFCO. Allerede på den første dag af messen registrerede vi mere end 2.500 internationale købere fra hele verden – herunder Tyskland, Israel, Canada, flere latinamerikanske lande, Malaysia, Sydafrika, Storbritannien, USA og så videre,” fortæller Mustafa Pasahan, vicepræsident hos IHKIB (Istanbul Apparel Exporters’ Association).

Tyrkiet, som den tredjestørste leverandør af beklædning til EU, er kendt for sine styrker inden for kort leveringstid, høj produktkvalitet, en ung og veluddannet arbejdsstyrke og muligheden for små minimumsordremængder. I den tyrkiske tekstilbranche investeres også kraftigt i bæredygtig produktion og cirkulær beklædningsøkonomi.

Foto: IFCO