Hvorfor er det vigtigt for en indkøber at besøge de fysiske messer? Det spørgsmål besvarer to indkøbere i TØJ – Fashion Week Edition.

 

Hvordan har I købt ind det seneste år?

Leverandørerne er kommet i vores showroom. Indkøb er et stort ansvar, og derfor har vi længe haft den holdning, at det skal foregå på en måde, hvor man har ro og overblik til at bygge de små historier op, som man føler for. Det fungerer godt for os og giver et klart bedre resultat end at sidde på en messe og købe ind.

 

Hvorfor er det vigtigt for en indkøber at besøge de fysiske messer?

At komme på messe er en mulighed for at få en masse inspiration og lave aftaler, som man kan bygge videre på. Helt grundlæggende er de stærke relationer afgørende for, hvordan man kan bygge sin drift op. Tiden er til partneraftaler, hvor leverandør og kunde står sammen om at skabe resultater.

 

Hvilke produkter vil I købe ind til sæsonen SS 22?

Helt klart noget festligt, da vi alle må have en del fester til gode. Derudover gode hverdagsting, der holder – både tids- og kvalitetsmæssigt.

 

Hvordan har I købt ind det seneste år?

Vi har både været på besøg i showrooms, på messer og købt ind digitalt. Ved det digitale indkøb kan det være svært at bedømme både farver, pasforme og kvaliteter på en style. Derudover er hele den sociale relation til sælgeren ikke den samme som ved det fysiske møde. Men for en virksomhed i vækst med en travl hverdag kan det digitale indkøb også have sine fordele på grund af tidsbesparelsen. Så for mig er en kombination af det fysiske og digitale klart at foretrække.

 

Hvorfor er det vigtigt for en indkøber at besøge de fysiske messer?

Det er der flere årsager til. Udover indkøb besøger vi de fysiske messer for at finde inspiration og spotte nye trends og brands. Vi tager også på messe for at skabe relationer til både nye og eksisterende leverandører og for at møde vores andre kollegaer i branchen.

 

Hvilke produkter vil I købe ind til sæsonen SS 22?

Vi vil gå efter en masse kjoler og festtøj, men også tøj med et sporty udtryk.