International Sales Manager Thomas Mark Riis fortæller om herretøjsbrandets SS 23-kollektion og forventningerne til modeugen.
Interview med Thomas Mark Riis
International Sales Manager
Hvordan præsenterer I jeres kollektion?
Bertoni skal igen være langt mere synlige i modebilledet. Det gælder både kommunikationen rettet mod forbrugerne, men i høj grad også mod vores samarbejdspartnere i wholesale. Vi har en målsætning om at blive en stærkere og mere aktiv partner, og i forbindelse med lanceringen af vores SS 23-kollektion præsenterer vi kollektionen i vores faste showrooms i København, Aarhus og Oslo. Vi udstiller ligeledes under modeugen i København, i Oslo uge 33, samt til Herretøjsmessen i Vejle.
Er der nyheder som du vil fremhæve?
Bertonis SS 23-kollektion er den foreløbige kulmination på en ny fokuseret designretning for brandet med et nyt designteam, der har stærk international erfaring. Det er ikke et opgør med vores kerneværdier, men snarere en skærpelse af de elementer, som Bertoni har været kendt for igennem fem årtier. Vores hovedfokus er konfektion i et moderne perspektiv, og herudover indeholder SS 23-kollektionen også nye trend- og casual-styles i sæsonfarver samt teknisk overtøj. Vi har fokus på god kvalitet, tekniske materialer, komfort og bæredygtighed. Faktisk har vi i mange år brugt genanvendt uld i vores metervarer fra Italien – og nu også genanvendte polyesterfibre og økologisk bomuld. Derudover har vi også fokus på monofibre, som er nemmere at genanvende, og mechanical stretch, der har samme komfort som materialer med elastan/spandex. Vi var firstmovers til at introducere vævede 4-way stretchmaterialer inden for konfektion, og det er stadig et af vores vigtigste produkter i dag.
Bertoni kan i år fejre 50-års jubilæum, og selvfølgelig skal vi fejre det med et limited edition jakkesæt, som er præget af vores DNA og traditioner, men som samtidig peger fremad og afspejler, hvor vi er på vej hen. Jakkesættet er grønt, og det er vævet af tre farver garner, så farven changerer og giver et spændende look. Derudover er der elegante detaljer som for eksempel vores nye orange signaturfarve i øverste knap og knaphul på ærmet.
Hvad er dine forventninger til modeugen i august?
Jeg håber at vi fortsætter den trend, vi så i februar: At vi, på trods af udfordringer i markedet, holder momentum på vores positive udvikling som brand, samt at vi i endnu højere grad kommer til udtryk med det nye Bertoni. SS 23-kollektionen er endnu en styrkelse af vores brand-ID, som vi arbejder målrettet med. Vi er i gang med at udbygge vores partnerskaber, og vi skal vækste endnu mere internationalt. Det forventer jeg, at modeugen giver afsæt til.