I 2022 grundlagde parret Josefine Andersen og Frederik Schmidt Poulsen den lille, men spirende børnetøjsvirksomhed Babyberry. Valget af navnet er ingen tilfældighed. Det er inspireret af den danske natur og de mange skove og symboliserer både den naturlighed, bæredygtighed og økologi, som kendetegner brandet. TØJ har talt med de to stiftere.

 

 

Hvordan vil I beskrive Babyberrys stil?

Det er de små detaljer, der tæller, når vi klæder vores børn af og på. Vi lægger stor vægt på, at vores tøj ikke kun er praktisk og behageligt, men også har et skandinavisk design. Alle vores produkter er unisex, hvilket betyder, at de kan bruges igen og igen, uanset om de går i arv til en lillesøster/lillebror eller gemmes til næste generation. Vi sætter pris på gode basics med fine små detaljer. Vores tøj bliver syet fra bunden, hvilket betyder, at vi ikke blot køber færdige meter­varer, men råt garn, hvorfra vores tøj bliver skabt med kærlighed og omhu af de søde kvinder på fabrikken i Litauen, vi arbejder tæt sammen med. Vi er stolte af at kunne tilbyde produkter fremstillet under ansvarlige forhold, gode værdier og i Europa.

Hvad er jeres fokusområder lige nu?

Vores største fokus lige nu er at øge kendskabet til vores brand gennem markedsføring og ved at deltage i forskellige messer. Når man bygger et brand op fra bunden, og ingen har hørt om det før, er det afgørende at opbygge tilliden på en solid måde. Det tager tid at nå ud til mange mennesker. Vi oplever dog, at mange vi taler med på messer og lignende allerede har hørt om og lagt mærke til Babyberry. Vi ser også en begyndende kundeloyalitet, hvor mange af vores første kunder har handlet hos os flere gange, hvilket er dejligt.

Hvad er I drevet af?

Vores ønske er at skabe unikt og tidløst babytøj, der ikke kun er smukt og funktionelt, men også med fokus på bæredygtighed og høj kvalitet. Vi er passionerede omkring at sikre, at vores produkter er fremstillet med omtanke for både miljøet og komforten for de små.

Hvordan har udviklingen været, siden I startede?

Babyberry har udviklet sig i den rigtige retning. Hver dag oplever vi en lille vækst og lærer konstant noget nyt. Vi stræber altid efter at forbedre både os selv og vores brand. Udover glæden ved at lancere Babyberry i november 2023 har de bedste oplevelser været at møde vores kunder personligt på messer. Det er fantastisk at høre deres meninger om vores brand, og hvordan de følger vores rejse. Vi elsker at lytte til deres forventninger, gode idéer og forslag, hvilket er utrolig motiverende og inspirerende. Desuden er det en stor glæde, hver gang der sker noget stort i virksomheden, som da vi fik vores første forhandler.

Hvad er jeres fremtidsdrømme for Babyberry?

Babyberry er vores hjertebarn, og vi har mange fremtidsdrømme. Vi stræber efter en kontinuerlig vækst og drømmer om at udvide sortimentet med endnu flere vidunderlige kollektioner til de små. Vi modtager ofte henvendelser fra kunder, der ønsker større størrelser, så deres ældre børn også kan få glæde af vores styles, og det er bestemt også en del af vores fremtidsvision.