Den københavnske modevirksomhed Masai henter ny CEO, der blandt andet har en fortid hos Bestseller og har stor erfaring med at opbygge globale tøjbrands.
Masai udnævner Lisbeth Holm som ny CEO hos Masai med virkning fra den 3. december 2024. Hun har næsten tre årtiers erfaring med at opbygge globale tøjmærker. Hun kommer til Masai fra Bestseller, hvor hun havde adskillige lederstillinger som en del af det øverste ledelsesteam sammen med ejer og administrerende direktør Anders Holch Povlsen. Lisbeth Holms tidligere roller inkluderer brand- og landedirektør for Only, Vero Moda og Mamalicious samt USA-landedirektør. Derudover har hun været med til at grundlægge nye mærker som Junarose og Noisy May hos Bestseller.
“Jeg er begejstret for at tiltræde som CEO for Masai. Jeg har altid været imponeret over virksomhedens udvalg af kreative designs, flatterende stilarter og komfortable pasform, hvilket afspejles i Masais stærke brandresonans og loyale kundebase. Jeg ser frem til de muligheder, der ligger foran os, og jeg glæder mig til at kombinere min erfaring med det talentfulde teams færdigheder, mens vi fortsætter missionen om at skabe tøj, der virkelig støtter og løfter kvinder,” siger Lisbeth Holm om udnævnelsen.
Hos Masai er de meget glade for at kunne løfte sløret for den nye CEO:
“Lisbeth har en imponerende track record med at opbygge meget elskede, globale detailmærker og har en utrolig vision for kreativt design, der er attraktivt for både slutkunder og engroskunder – det er klart, at hun er den rette person til rollen. Vi er meget glade for at byde Lisbeth velkommen til teamet og ser frem til at arbejde sammen med hende, mens vi leder Masai ind i næste kapitel af dets rejse,” fortæller Henrik Theilbjørn, bestyrelsesformand hos Masai.
Mens Masai forbereder sig på, at Lisbeths udnævnelse træder i kraft til december, vil Henrik Theilbjørn fortsætte som administrerende bestyrelsesformand.
Foto: Masai / PR