Hummel fylder 100 år og markerer det med en række begivenheder og kollektioner fordelt over hele 2023. Siden grundlæggelsen i 1923 har Hummel udviklet sig til et globalt sportsbrand med en omsætning på 2 mia. kroner.

I år kan Hummel fejre rund fødselsdag og se tilbage på 100 år, der har givet den danskejede virksomhed en plads i Danmarks sports- og kulturhistorie. Gennem årene har danske fodbold- og håndboldlandshold fejret store triumfer med Hummels vinkler på ærmerne.

“Som et af verdens ældste sportsbrands er vi utrolig stolte over at kunne fejre 100-års jubilæum, og der er ingen tvivl om, at vores historie er en vigtig del af vores DNA. Det er fantastisk at se tilbage på de mange store sportsøjeblikke, som vi har fået lov til at dele med danskerne. Lige fra bolsje-drengene ved OL i 1974 til EM-triumfen i ’92. Derfor føler vi også en helt speciel forbindelse til danskerne, som vi værner om og er meget stolte over,” siger Hummels CEO, Allan Vad Nielsen, i en pressemeddelelse, og fortsætter:

“Der har naturligvis været op- og nedture igennem årene, men i dag ser vi et stærkt og solidt Hummel i rivende vækst. Kigger vi længere frem, har vi en ambition om, at vores danske sportsbrand skal være blandt de 10 største sportsbrands i verden. Det er vigtigt for os, at vi hele tiden sætter os nye mål og føler, at vi er i udvikling. Og selvom vi er oppe imod nogle globale mega brands, så ligger det dybt forankret i vores historie og kultur, at vi ikke er bange for at drømme stort.”

For at tage hul på de kommende 100 år har Hummel de seneste år blandt andet har investeret massivt i produktudvikling, nye sponsorater i store ligaer, digitalisering og nye butikker. Og sidste år kunne Hummel slå dørene op for et nyt højteknologisk, robotstyret distributionscenter på 31.000 kvadratmeter i Padborg, som er Hummels hidtil største investering.

Foto: Hummel