Køb af to sportsmærker skal være med til at sikre Hummels ambition om at nå omsætningsmålet på to mia. kroner inden for få år.
Hummel har hidtil udelukkende fokuseret på sit eget varemærke, men det ændres nu. Den aarhusianske sportsgigant Hummel har nemlig fra januar 2020 tilføjet to sportsmærker til porteføljen for at opretholde farten på sin internationale vækst.
Det er det aarhusbaserede selskab Performance Group Scandinavia, som Hummel har indgået en aftale med om de to sportsmærker Newline og Halo. Hummel betegner opkøbet som et vigtigt strategisk skridt i brandets internationalisering.
“Vi ser Newline og Halo som to stærke danske brands med en klar dna og stærke rødder i performanceløb og træning. Med opkøbet tager Hummel et vigtigt strategisk skridt mod at blive en synlig, international spiller på markedet for løb og træning, og vi ser det som et godt supplement til vores eksisterende produktportefølje,” skriver Hummel i en pressemeddelelse.
Forventer rekordvækst
Hummel, som har Christian Stadil som ejer og bestyrelsesformand, har sat et mål om at nå en omsætning på 2 mia. kroner inden for tre år. I 2018 lå Hummel-omsætningen på 1,2 mia. kroner, og for 2019 forventer sportsvirksomheden at levere den største omsætning i virksomhedens historie.
Sammen med Newline vil man fortsætte den digitaliserings- og internationaliseringsproces, som er sat i gang. Newline og HALO bliver en integreret del af Hummels internationale datterselskaber og skal drives fra hovedkontoret i Aarhus.
Varemærket Carite, som Performance Group Scandinavia overtog i 2016, indgår ikke i købsaftalen med Hummel.
Hvis du gerne vil høre mere om Hummels målsætning om vækst og internationalisering, så har du mulighed for at tilmelde dig pej gruppens strategikonference, hvor Hummels direktør, Allan Vad Nielsen er blandt foredragsholderne. Læs mere her.