I dag offentliggøres Best Global Brands-2024-listen over verdens 100 mest værdifulde brands. I år gør smykkevirksomheden for første gang Lego selskab på listen som den anden danske virksomhed.
Pandora som nr. 91 og Lego som nr. 58.
Best Global Brands er lavet af Interbrands og bredt anerkendt som en af verdens bedste over brandværdi. Der måles blandt andet på brandets globale kendskab og indflydelse, men også dets finansielle styrke.
Pandora har i de sidste par år arbejdet fokuseret på at etablere selskabet som verdens største smykkebrand. Siden 2019 har Pandora løftet sin indtjening med 28 procent og samtidig reduceret selskabets CO2 udledning med 27 procent på tværs af hele forsyningskæden.
“Vi er stolte over, at Pandora nu er blandt verdens 100 mest værdifulde brands. Det viser at vores strategi virker. Pandora er i dag meget mere end vores ikoniske charms armbånd. Vi er verdens største smykkebrand og leverer kvalitetssmykker med mening til millioner af mennesker globalt,” udtaler CEO fra Pandora, Alexander Lacik.
Apple og Microsoft er at finde i toppen af listen som nr. 1 og 2