Hvad bringer fremtiden for modebranchen, når den altoverskyggende globale agenda lige nu handler om lige dele krisehåndtering og klimakamp? Læs, hvad Boozt og Zalando mener.

Med Covid-19 er der kommet nye krav til din forretning. Især digitalisering og bæredygtighed har fået virksomhedernes opmærksomhed i en grad, som ikke er set før.

Og hvad bringer fremtiden egentlig, når vi lige nu befinder os i en tid, hvor den globale agenda handler om både krisehåndtering og klimakamp? Det har de to onlinegiganter Zalando og Boozt hver deres bud på.

Hos Zalando har man en vision om at blive udgangspunktet for mode i Europa. Målet er at samle partnere på tværs af modeindustrien og sammen transformere branchen ved at udnytte platformens størrelse og innovative teknologier.

Zalando har samtidigt et strategisk fokus på at drive en bæredygtig forretning, og at forbedre virksomhedens egen drift er en vigtig del heraf, men ambitionerne rækker længere end det.

Hos Boozt mener man, at onlinehandel er meget mere bæredygtigt, end man ellers lige tror, og der er mange praktiske løsninger, der kan implementeres for at begrænse det samlede aftryk, som en onlineforretning efterlader.

Samtidigt ser Boozt bæredygtighed som langt mere end blot PR og politikker, og portalen gør selv en aktiv indsats for at optimere processen uden naive forhåbninger om, at kunne redde hele verden.

Du kan høre David Hejgaard, nordisk chef hos Zalando, tale meget mere om ovenstående på Retailkonferencen den 6. oktober 2020 i Aarhus, mens du kan få uddybet Boozts strategi af Peter G. Jørgensen, der er CCO hos Boozt, på Retailkonferencen i København den 8. oktober 2020.

Hør derudover foredrag fra blandt andre Matthew Brown fra Echochamber, Jens Thrane-Møller fra Marketsquare og Michael Winter fra Concito i både Aarhus og København.

Begge konferencer varer fra klokken 08.00 til 16.00, og der er sørget for fuld forplejning.

Se alle foredragsholderne i hver by her, hvor du også kan læse mere om konferencen.