Gennem årtier har Bundgaard været en bastion for kvalitet og innovation inden for børnesko og kan i år fejre 120-års jubilæum. Rejsen begyndte tilbage i 1904, da Thorvald Emil Bundgaard erhvervede en skofabrik og dermed lagde grundlaget for Bundgaard sko.

Hos Bundgaard kommer børns trivsel og behov i første række. Det overordnede mål hos skobrandet er at give børn optimale betingelser for bevægelse og udendørs udforskning og dermed nære grundlaget for et langt og sundt liv. Designfilosofien er derfor skabt for at sikre, at skoene komplimenterer fodens naturlige form, prioriterer barnets komfort og bevægelsesfrihed:

“Gennem generationer har Bundgaard været dedikeret til at skabe kvalitetssko til børn med det formål at forene design og komfort, og vi sætter en enorm ære i vores ansvarlige tilgang til børns sundhed og naturlige udvikling af deres fødder. Vi lægger stadig stor vægt på traditionelt håndværk og bruger kun de bedste materialer for at sikre, at hver sko er en fornøjelse at bære,” fortæller CEO Henrik Hammer.

Etableret i Danmark i 1904 står Bundgaard som ét af de ældste børneskomærker i Skandinavien. Fortællingen udfolder sig i Esbjerg, hvor Thorvald Emil Bundgaard erhvervede sig en skofabrik. Oprindeligt fokuseret på at lave sko til voksne ændrede kursen sig, da han i 1920’erne opdagede en mangel på velsiddende sko til sine børnebørn. Som følge heraf ret­tede Thorvald Emil Bundgaard virksomhedens indsats udelukkende mod produktionen af børnesko.

”Vores rejse førte Bundgaard til at blive pionerer inden for produktion af komfortable sko til børn. Vores forpligtelse til vores arv forbliver urokkelig, mens vi fortsætter med at opretholde Thorvald Emil Bundgaards eftermæle ved konsekvent at levere børnesko, der overholder de højeste standarder for pasform og kvalitet,” siger Henrik Hammer.

 

Fra Bundgaards arv til SS 25

Inspireret af nostalgien fra svundne tider og beriget med moderne, retroinspirerede elementer udgør hver sko i Bundgaards spring/summer 25-kollektion et vidnesbyrd om DNA’et og de stolte traditioner inden for børnesko. Ved at dykke ned i Bundgaards arkiver har de genoplivet nogle af deres mest ikoniske design, som har været elsket af gene­rationer. Fra retrosilhuetter til vintageinspirerede detaljer hylder hver sko deres arv og forbliver tidløse.

I skabelsen af spring/summer 25-kollektionen er det historiske omhyggeligt vævet sammen med det nye, og det velkendte med det overraskende, for at skabe et mangfoldigt udtryk, der tiltaler de mindste. Men det handler ikke kun om at genopleve fortiden; det handler også om at omfavne fremtiden. Ved siden af deres nostalgiske favoritter præsenterer de nye stilarter, der omfavner ånden af innovation og design. Fra farvespræl til legende mønstre udstråler hver sko en følelse af begejstring i børnehøjde – perfekt til sommerens eventyrlystne sjæle.

“Vores SS 25 er ikke blot en hyldest til vores arv, men også en demonstration af vores evne til at tænke nyt og skabe noget ekstraordinært,” slutter Majbrit Weidemann, CMO hos Bundgaard.