Hvorfor besøger I CIFF? Hvad går I særligt efter på messen? Hvad er generelt vigtigt for jer, når I udvælger varer og brands til butikken? De spørgsmål har TØJ stillet butikken Marie Lahn i Esbjerg og webshoppen Klædeskabet.dk.
Hvorfor besøger I CIFF?
Modemessen i København er en vigtig begivenhed for os. Messetid i København bliver brugt på indkøb med alle vores skønne samarbejdspartnere – men også for at bliver inspireret. Vi er så heldige, at vi har nogle af verdens dygtigste designere i Danmark, så det er altid en fornøjelse for os at besøge CIFF. Der er en god stemning, og vi er vilde med blandingen af brands.
Hvad går I særligt efter på messen?
Vi handler altid ind med hjertet. Vi går efter tidløst design og følger sjældent tidens trends. For os er kvalitet en vigtig faktor – vi tror på, at vi på den måde skaber bæredygtige indkøb. Vi lever kun af én enkel fysisk forretning, så vi forsøger hele tiden af differentiere os fra vores kollegaer og holde fast i den stil, vi har valgt.
Hvad er generelt vigtigt for jer, når I udvælger varer og brands til butikken?
Ligesom vi som fysisk butik lever af god service, forventer vi også god service hos vores samarbejdspartnere. Vi mener, at i en tid, hvor branchen er presset af forskellige faktorer, er det meget vigtigt, at vi hjælper hinanden. Så det er en faktor for os, når vi udvælger brands. Derudover er vi meget opmærksomme på kvaliteter og har selvfølgelig en forventning til, at varerne er fremstillet på en ansvarlig måde.
Hvorfor besøger du CIFF?
Der er flere årsager til, at jeg besøger CIFF. Udover en del indkøb tager jeg på CIFF for at finde en masse inspiration, spotte trends, tendenser og brands. Det er samtidig en oplagt mulighed for at pleje vores relationer til eksisterende leverandører.
Hvad går du særligt efter på messen?
Jeg går ikke efter noget specifikt – for mig er det vigtigste at få så meget inspiration med hjem, som både er gavnligt i vores fremtidige indkøb samt til vores SoMe.
Hvad er generelt vigtigt for dig, når du udvælger varer og brands til butikken?
En væsentlig faktor for os er, at både varerne samt brands passer ind i vores indkøbsstrategi og univers hos Klædeskabet.dk. Vi kigger derfor altid på vores salgsdata, ligesom vi naturligvis ser på, hvad vi kan lide – på den måde køber vi også ind med hjertet.