En erfaren brancheprofil bliver ny CEO hos Nümph. Han har en fortid hos Bestseller og stor erfaring med at opbygge globale tøjbrands. TØJ har talt med den nye adm. direktør.

Peter Christian Kristiansen er blevet udnævnt som ny CEO hos Nümph og startede den 12. august 2024. Han afløser Lars Ørnfeldt Jensen, der ikke længere er ansat hos Nümph.

Peter Christian Kristiansen har mange års erfaring fra Bestseller, hvor han blandt andet har været Brand Director for Jack & Jones og Selected:

”Jeg har været med til at starte Jack & Jones op tilbage i 1992, og det har været en spændende rejse, hvor der også løbende kom nye spændende brands til. Siden jeg stoppede hos Bestseller for cirka halvandet år siden, har jeg hjulpet til som konsulent og i bestyrelsesposter hos andre modevirksomheder. Men i sommerferien dukkede muligheden op hos Nümph,” fortæller Peter Christian Kristiansen og fortsætter:

”Jeg kendte til Nümph og Anerkjendt fra online og butikkerne, men det var ikke lige på min radar. Efter at have fået indblik i forretningen giver det naturligvis en anden forståelse. De er både dygtige og har klaret sig godt. Det er en spændende vækstcase.”

Peter Christian Kristiansen har arbejdet internationalt i mange år og været med til at vækste forretningen hos Bestseller. Det tager han med sig i sit nye job:

”Planen hos Nümph er, at vi skal udvikle forretningen. For mig er det internationale aspekt væsentligt, da jeg har stor erfaring med at starte nye markeder og få forskellige organisationer og kulturer til at arbejde sammen på tværs af et fælles mål.”

Peter Christian Kristiansen har kun siddet i den nye direktørstol på kontoret i Kolding i lidt over to uger, og derfor er det for tidligt at blive mere konkret på fremtidsplanerne:

”Jeg har selvfølgelig mange tanker om, hvor vi kan bringe Nümph og Anerkjendt hen. Men opgaven lige nu er at få indblik og overblik. Jeg har også en respekt overfor det, som er gjort – og der er gjort mange gode ting. Virksomheden skaber gode resultater. Så lige nu er det mig, der skal lære mere om forretningen.”

Medvind hos Nümph
Nümph har oplevet en stigende bundlinje gennem de seneste par år. I det nyeste regnskab har Nümph A/S leveret et resultat på 10,5 mio. kroner, og bruttofortjenesten fastholdes på et stabilt niveau og er på 33,9 mio. kroner for året. Egenkapitalen er 27,2 mio. kroner og er blevet forøget i forhold til sidste år, hvor egenkapitalen udgjorde 22,6 mio. kroner.

”Det er vigtigt, at virksomheden klarer sig godt, og at det en vækstrejse, vi skal på. Når man skal udvikle forretningen, kræver det, at der er en økonomi bag. Jeg glæder mig til at bruge mange gode år hos Nümph og at drive forretningen videre til næste step,” slutter Peter Christian Kristiansen.

Foto: PR / Nümph