Den danske sportsgigant lancerer i dag en sponsoraftale med Astralis Group. ”Vi ser dette partnerskab ud fra et internationalt perspektiv med et stort potentiale for at videreudvikle markedet,” lyder det fra den adm. direktør hos Hummel.

Siden Allan Vad Nielsen satte sig i direktørstolen hos Hummel tilbage i 2017, har det ikke stået stille hos den danske sportsgigant. Opgaven var at sætte en ny kurs for virksomheden, hvor et traditionelt dansk mindset skulle vendes til et internationalt.

Som del af den nye vækst- og internationaliseringsstrategi, Hummel 3.0, har Asien været et af de markeder, som har været i sigtekornet hos virksomheden. Det er blandt andet dette, som nu får Hummel til at tage del i den hastigt voksende e-sport. I dag lancerer Hummel nemlig en sponsoraftale med børsnoterede Astralis Group. Det oplyser Finans.

Adm. direktør i Hummel, Allan Vad Nielsen, fastslår, at der, udover den øgede globale opmærksomhed, også skal være forretning for Hummel gennem blandt andet spilletøj.

”E-sporten og det tilhørende merchandisemarked er i rivende udvikling på verdensplan. Astralis Group står om nogen for den udvikling, professionalisering og innovation, der kendetegner branchen,” udtaler Allan Vad Nielsen til Finans og fortsætter:

”Astralis Groups hold agerer blandt de bedste på en global scene med en enorm fanskare og antal seere af e-sport. Vi ser derfor dette partnerskab ud fra et internationalt perspektiv med et stort potentiale for at videreudvikle markedet og den direkte dialog med de mange fans.”

Hummel går ind i e-sport bag holdene Origen i League of Legends, Future FC i FIFA og Counter-Strike holdet Astralis. Hummel overtager sponsoratet fra Bestseller-mærket Jack & Jones.

 

Foto: Pexels