Som et led i den overordnede digitaliseringsstrategi stifter tekstilkoncernen nyt selskab med fokus på onlineplatforme. Tiltaget skal sikre, at koncernen forbliver en stærk og konkurrencedygtig virksomhed.

Den 1. oktober 2021 så et nyt selskab dagens lys.

I forbindelse med koncernens overordnede digitaliseringsstrategi har Thygesen Textile Groupder tidligere på året offentliggjorde et rekordregnskab – stiftet et nyt datterselskab ved navn Online Textile Solutions A/S.

Selskabet er stiftet i samarbejde Niklas Linnebjerg, der kommer fra en stilling som Online Sales Manager ved JBS Textile Group. Han har dermed flere års erfaring inden for onlinehandel med og via forskellige internationale cross borde-onlinevirksomheder og -markedspladser.

 

Udvikle koncepter og ‘online only’ brands

Niklas Linnebjerg indtræder som partner og adm. direktør i Online Textile Solutions A/S. Det nye selskab har til formål at udvikle koncepter og ‘online only’ brands til salg via internationale online pure players samt markedspladser.

”Jeg glæder mig meget til at blive en del af Thygesen Textile Group og til at bidrage til udviklingen af Online Textile Solutions med den viden og de erfaringer, jeg gennem årene har opbygget omkring onlinehandel. Thygesen Textile Group og de mange dygtige medarbejdere i koncernen er yderst kompetente i forhold til produktion, produktudvikling etc.,” udtaler Niklas Linnebjerg i en pressemeddelelse og uddyber:

”Vi kommer i høj grad til at kigge på, hvordan vi via produktionsvolumen, der er i Thygesen Textile Group i dag, kan hjælpe onlineplatformene til at skabe koncepter, brands og så videre, som også kan være medvirkende til at generere en højere indtjening hos dem.”

 

Skal styrke virksomhedens position i markedet

Thygesen Textile Group A/S har en markant plads i markedet inden for produktion og salg af tekstiler, hvor de med egen produktion samt et indkøbs- og sourcingnetværk leverer tekstilløsninger til kunder og samarbejdspartnere i hele verden.

Med det nye selskab ønsker Thygesen Textile Group A/S at tilføje endnu et forretningsområde og dermed styrke virksomhedens position i markedet yderligere.

”Markedsvæksten online har i de senere år været markant, og forbrugerne har nem tilgang til køb af varer fra hele verden, hvilket har øget konkurrencesituationen betragteligt. Vi mener derfor, det er vigtigt, at vi også her forbliver en stærk og konkurrencedygtig partner og virksomhed,” udtaler Jens Thygesen, CEO og partner hos Thygesen Textile Group, og fortsætter:

”Vi er utroligt glade for, at vi kunne blive enige med Niklas Linnebjerg om skabelsen af Online Textile Solution, som vi forventer os meget af. Vi tror på, at både tiden og timingen er den helt rigtige til udvidelse af virksomhedens digitaliseringsstrategi.”

 

Foto: Thygesen Textile Group