Istanbul Fashion Connection er netop blevet afviklet fra den 24. til den 26. august, og med 300 udstillere og mere end 15.000 besøgende fra hele verden blev messen en stor succes.

Der var gang i den på messen Istanbul Fashion Connection, som løb af stablen sidst i august. 15.493 besøgende fra blandt andet EU, UK, USA og Mellemøsten gæstede nemlig de mere end 300 udstillere af dame-, børne- og herretøj, sko, læder, pels, lingeri og sportstøj, og Tyrkiet slår dermed sin rolle som en vigtig spiller i den internationale beklædningsindustri fast. Det skriver messen i en pressemeddelelse.

Tyrkiet er kendt for korte leveringstider, mulighed for at bestille små ordremængder og høj kvalitet foruden at have investeret massivt i bæredygtig produktion og cirkularitet. Derudover er en række tyrkiske designere på vej op, og den tyrkiske modeskole Istanbul Moda Akademisi (IMA) er anerkendt over hele verden.

Det er anden gang, at Istanbul Fashion Connection bliver afviklet, og der var masser af aktivitet på messen. Den første aften var der et gallaarrangement, og derudover bød messen på en række seminarer og foredrag. WGSN præsenterede de nyeste modetrends, repræsentanter fra Paris’ modemesse Who’s Next kom med gode råd til, hvordan man kommer ind på det internationale modemarked, og eksperter fra EKOTEKS diskuterede eksportrelaterede emner som certificeringer og bæredygtig produktion.

Næste gang Istanbul Fashion Connection finder sted er fra den 8. til den 11. februar 2023, og arrangørerne forventer mere end 600 udstillere til næste event.

Foto: Istanbul Fashion Connection