I forbindelse med Panorama Berlin i januar 2019 offentliggjorde messen et helt nyt koncept – et koncept, der igen bliver udvidet til den kommende modemesse i juli.

Panorama Berlin offentliggjorde i forbindelse med modemessen i januar 2019 et helt nyt koncept, der både indebar omrokeringer og helt nye områder.

Konceptet fortsætter og bliver endnu en gang udvidet i forbindelse med den kommende modemesse, der finder sted fra den 2. til den 4. juli 2019.

Messens udendørs eventområde kan under den kommende modemesse med sine 6.000 kvadratmeter tilbyde loungeområder, sportsaktiviteter, mad- og grillstationer samt live musik.

Den 2. og 3. juli 2019 inviterer Panorama Berlin til after-show party. Her kan der snakkes, slappes af og nydes mad og drikke til tonerne fra en live DJ.

Matchmaking, underholdning og ’infotainment’ vil igen i år være de tre nøgleord under modemessen. Der vil for eksempel komme flere foredrag og paneldiskussioner med folk fra branchen.

”Under mottoet ’Brainfood To Go’ tilbyder vi et omfattende program i ’Retail and Solutions’-hallen. Som følge af den stigende digitalisering og forandring i handel er der et stort behov for information og udveksling af viden. Vi har toptalere, der vil garantere et lærerigt program med fremtidsspecifikke emner, ligesom det også vil give svar på store spørgsmål om både online og offline modehandel. Vores talere vil fokusere på emner som digitalisering, marketing og emotionalisering,” udtaler adm. direktør for Panorama Berlin, Jörg Wichmann, til TØJ.

Der vil være flere danske brands at finde på modemessen – eksempelvis B.Young, Fransa, Moss Copenhagen og Vero Moda.

 

’Celebration Vibes’

I Tyskland stiger antallet af større bryllupper for personer i det yngre segment, og man er også begyndt at se en stigende tendens til skole- og dimissionsbal.

Derfor vil der som noget nyt i år på Panorama Berlin være mulighed for besøgende at gå på opdagelse i de seneste ’occasion-wear’ trends. Her vil det være muligt at finde tøj til skolebal, bryllupper og konfirmationer.

”Segmentet for ’occasion-wear’ har i øjeblikket ikke en relevant platform i Tyskland, der dækker tøj til bryllupper – eksempelvis til forloveren eller brudepigen – eller konfirmationer. Vi ønsker at tilbyde dette segment et ’nyt hjem’ og dermed tilbyde én modecentral, hvor alt i mode- og livsstilssegmentet er præsenteret, hvilket vil gøre det mere effektivt for besøgende og udstillere at drive forretning,” forklarer Jörg Wichmann om det nye tiltag i en pressemeddelelse.

Du kan læse mere om messen her.