Premium Group, der er en af de største messearrangører i Tyskland, kommer tilbage til den tyske hovedstad fra næste sæson. Her vil de præsentere et helt nyt live event-koncept.

I 2020 blev det meldt ud, at Berlinmesserne Premium og Seek, som messearrangøren Premium Group står bag, rykkede til Frankfurt. Nu rykker Premium Group tilbage til Berlin. Det skriver messearrangøren i en pressemeddelelse.

“Berlin er stedet for kulturelle og kreative industrier. Som den nye regering er vi forpligtede til et økonomisk stærkt Berlin. Messer og events er nogle vigtige økonomiske events og centrum for opmærksomhed fra indbyggerne i Berlin og gæster fra hele verden. Vi er derfor glade for, at det er lykkes os at bringe Premium Groups events hjem igen,” udtaler Franziska Giffey, borgmester i Berlin.

 

Nyt messeformat

Kreativitet, passion og mod har altid været en del af Premium Groups drive. Og med et marked i konstant forandring bliver brands, retailere, forbrugere og messearrangører tvunget til løbende at udvikle og repositionere sig selv.

To år efter coronapandemiens start tager Premium Group nu et nyt skridt og lancerer et nyt event-koncept, hvor B2B og D2C kombineres. Her kan brands præsentere dem selv følelsesmæssigt og interaktivt til både retailere og forbrugere.

Alle dele af branchen er repræsenteret, og de ‘nye’ såsom D2C-brands, e-com og influencers får plads i Premium Groups univers i form af den nye ‘fashion festival’ The Ground. Men også etablerede brands og repræsentanter fra ‘traditionel’ retail kan nyde godt af de videreudviklede B2B-områder.

For at tage højde for de besøgendes forskellige behov, vil de forskellige events finde sted fra den 7. til den 9. juli 2022.

“Klassiske messeformater er ikke længere ‘up to date’,” siger Anita Tillman, Managing Partner i Premium Group, og fortsætter:

“Vi bliver nødt til at genopfinde os selv og kigge ind i fremtiden – modebranchen er i gang med et nyt livsstadie efter pandemien, og det har ændret alting. Digitalisering, klimaforandringer, pandemien, nye værdier og nye spillere samt temaer som ligestilling mellem køn, diversitet, metaverse, gaming og NFT er blot nogle af de ting, de har med at gøre. Vi stiler efter at sætte nye standarder for fremtidens messer og kombinere B2B og D2C med vores nye event-koncept.”