Revolver er veloverstået, og endnu en gang var messen velbesøgt. Blandt andet fra udlandet, men hos Bruuns Bazaar var det dog ikke i den målestok, de havde håbet på.

De snorlige gange i Øksnehallen og Forum summede af liv allerede på messens første dag, da TØJ lægger vejen forbi.

De stramme linjer var pyntet af et væld af stativer spækket med tøj i alverdens farver. Andre steder var det holdt i skarp, skandinavisk stil.

Med alsidigheden var der noget for enhver smag, og det var tydeligt at høre, der var indkøbere på besøg fra nær og fjern. Både fra forskellige dele af Danmark, men også fra udlandet.

 

Costamani: Første gang på Revolver

På Costamanis stand var stemningen god, og brandet – der er kendt for sine farver, print og mønstermix – havde allerede tidligt på messen en del besøgende.

Virksomheden blev stiftet i 2015 af Merete Wang Andersen, der har mange års erfaring fra modebranchen. Sidste år fik hun den erfarne branchemand Per Ellison, som har haft direktørstillinger i blandt andet Masai og IC Group, i ejerkredsen.

Costamani var med på Revolver for første gang, og ifølge ejerne var det en succes.

“Vi er glade for at deltage på Revolver, hvor vi føler, at Costamani med sit designmæssige udtryk og kunder passer godt ind. Når vi dømmer efter den respons, vi har haft med kunder, så er vi glade for, at vi ser frem til endnu en succesfuld sæson,” siger Merete Wang, der fortæller, at virksomheden havde forberedt sig godt inden messens start.

“Selv om corona har fyldt meget i alles hverdag, så er vi glade for at konstatere, at vi har haft besøg af mange indkøbere. Både danske og udlandske.”

Per Ellison supplerer:

“Costamani er et internationalt orienteret brand med rødder i den danske modeindustri. Brandets designmæssige udtryk betyder, at tøjet kan bruges på mange måder og til mange lejligheder, og det er en af årsagerne til Costamanis store succes. Det næste naturlige skridt er at øge vores fokus på de udenlandske markeder.”

 

Bruuns Bazaar: Agenter har været tilbageholdende

Også ved Bruuns Bazaar var oplevelsen, at der allerede de første timer var en del besøgende.

“Indtil videre er det en god oplevelse. Det har været en god morgen. Vi har både haft danske kunder og kunder fra blandt andet Holland og Tyskland,” fortæller Ole Munk, Sales Director ved Bruuns Bazaar, og fortsætter:

“Men det er ikke i den målestok, vi havde håbet og satset på. Vores agenter i udlandet har været tilbageholdende med at dukke op, fordi de frygter, de så ikke kan ekspedere deres showrooms i de næste tre-fire uger. Så dem har vi ikke glæden af denne messe.”

Ole Munk oplever dog, at de kunder, der kommer, er værdifulde og klar til at købe ind.

“Selv om der måske kommer færre kunder, så er de villige til at bruge flere penge. Men det er svært at måle en messe. Der er jo knap nogen, der kan huske, hvordan det var for to år siden,” siger han og tilføjer, at han fornemmer en positivisme, og at mængden af internationale kunder indtil videre er et godt tegn.