Det ser ud til, at det danske smykkebrand Maria Black Jewellery ApS igen har fået økonomien på rette køl og endnu en gang har skabt vækst på både top- og bundlinje.

Noget tyder på, at det danske smykkebrand Maria Black Jewellery endelig har fundet sin plads i smykkeelskernes verden.

Efter en turbulent rutsjebanetur med regnskaber i både plus og minus leverer smykkebrandet nu et positivt regnskab for 2018, der også viser vækst siden sidste år.

Virksomheden lander for første gang en bruttofortjeneste på et tocifret millionbeløb, så den i 2018 ender på 11,5 mio. kroner. I 2017 afsluttede virksomheden regnskabsperioden med en bruttofortjeneste på 8,2 mio. kroner.

Årsresultatet stiger med omkring 200.000 kroner, således at der står 1,2 mio. på bundlinjen i 2018 mod 1 mio. kroner i 2017.

Egenkapitalen oplever ligesom resten af nøgletallene en positiv stigning. Den går fra 3 mio. kroner i 2017 til 4,2 mio. kroner i 2018.

Selskabet har været igennem en strategisk udvikling med fokus på kunderejse og -oplevelse gennem egne salgskanaler. Virksomheden åbnede i 2018 den anden butik i Oslo, og de forventer at åbne yderligere 3-4 butikker i 2019.

Organisatorisk har virksomheden arbejdet på at skabe en organisation og strukturer, der automatiserer og optimerer interne processer – strukturer, der skal understøtte væksten i virksomheden.

Ledelsen forventer en omsætningsvækst på 50 procent og en fordobling af selskabets resultat i 2019. Den positive udvikling forventer ledelsen at bibeholde i årene fremover.

Nøgletal for Maria Black Jewellery ApS

(i 1000 kroner) 2018 2017 2016 2015
Bruttofortjeneste 11.566 8.271 6.822
Driftsresultat 2.360 1.992 -6
Årets resultat 1.244 1.017 -427 -1.032
Egenkapital 4.267 3.023 5 432