Mr – Din Tøjmand: Omnichannel – do’s and don’ts
udgivelse
For Mr - Din Tøjmand er det en løbende proces at få online og offline til at spille sammen. ”Vi vil udvikle konceptet til endnu bedre service," lyder det fra CEO Frank Andersen.
Omnichannel – do’s and don’ts: Bahne
udgivelse
Administrerende direktør, Benjamin Røpke, fortæller om arbejdet med at integrere offline og online hos livsstilskæden. ”Kundeoplevelsen skal være den samme online og offline," lyder det.
Skotrends SS 2024
udgivelse
SS 24 rummer den enkeltes forskellige valg i livet. Der er plads til at være præcis, som man er, hvad enten man holder af det velkendte, eller om man er eventyrlysten.
5 globale must see-detailforretninger
udgivelse
Fysisk detailhandel er i takt med pandemiens tilbagetog vendt stærkt tilbage. Kunst og kreativitet er efterhånden etablerede værktøjer til overraskende, autentiske oplevelser i fremtrædende flagships såvel som indkøbscentre. Her er fem favoritter.
5 internationale collabs, der innoverer modebranchen
udgivelse
Vi har udvalgt en håndfuld internationale designsamarbejder, der er med til at definere moden i den kommende sæson. Oplev genfortolkninger af ikoniske brands og ansvarlig mode, der sender den næste bølge af stil og innovation gennem branchen.
Glerups: Fremstillet med 100 % omhu, uld og dedikation
udgivelse
I år er det 30 år siden, at de første Glerups-hjemmesko blev lavet, der rimer på ægte dansk hygge – TØJ har besøgt hovedkontoret og familievirksomheden i Aars i Nordjylland omgivet af træer og marker. Her værnes om håndværket og rejsen, som rummer mere end 30 års kærlighedshistorie.
Advokat Johan Løje om kopiering i modebranchen
udgivelse
Johan Løje har i 25 år repræsenteret de brands, som er blevet kopieret af de store designhuse. Her guider han til procedurer, do’s and don’ts og erfaringer.
Kopiering er efterhånden et vilkår i modebranchen
udgivelse
Sager om ophavs- og designrettigheder fylder langt mere, end medierne afslører. Det er langt fra alle sager, der ender i retten. Men problemet med kopiering er eksplosivt. Især i modebranchen, hvor mange kigger konstant kigger hinanden over skuldrene for at ramme de vigtigste tendenser og hente inspiration.
BZR x Stephanie Fisker: Et farverigt og festligt samarbejde
udgivelse
Tidligere i år lancerede BZR en kollektion designet i samarbejde med influencer og iværksætter Stephanie Fisker. Læs her mere om BZR’s erfaringer med collabs, og hvilke konkrete fordele det giver – både eksternt og internt.
Bliv klar til Modemessen i Vejle
udgivelse
På søndag starter Modemessen i Vejle, som tilbyder branchen en fælles platform for salg. Her møder udstillerne handlekraftige indkøbere, og de besøgende oplever value for money.
Rue de Tokyo: Designet i Danmark med inspiration fra Frankrig og Japan
udgivelse
Kreativ direktør, David Andersson Sahlin, har samlet inspiration og viden fra hele verden, og smeltet det sammen til Rue de Tokyo. Brandet sigter efter at levere kvalitet – ikke kun i form af tøj, men også som en livsstil.
Bliv klar til Aarhus Fashion Week
udgivelse
Lisbeth Kierkegaard og Mads Eriksen: Q&A med henholdsvis kommunikationsansvarlig og direktør hos Dypång Management, som arrangerer Aarhus Fashion Week.