Når CIFF om en uge åbner dørene i Bella Center, bliver det med fornyet energi og nye områder. Børnemessen CIFF Kids bliver til CIFF Youth og kommer under samme tag som CIFF.
Næsten 2.000 brands bydes velkommen på den københavnske modemesse CIFF to gange årligt. 65 procent af de udstillende brands kommer fra Danmark, Norge og Sverige, mens de resterende 35 procent tager rejsen til København fra resten af verden. På CIFF-teamet arbejder de konstant på at udvikle messen, så den stemmer overens med både udstillernes og de besøgende forventninger.
”Det kræver meget arbejde at være ’top of mind’ hos alle vores interessenter, og det er ekstra svært, når man egentlig kun er superrelevant to gange om året. Derfor har opgaven været – og er stadig – at skabe et stærkt brand og en god historie om både modeugen og København som helhed og specifikt om CIFF, både før, under og efter messens tre dage,” har kreativ direktør Kristian W. Andersen udtalt i et interview til TØJ.
Børnemesse under samme tag
Siden 2015 har CIFF Kids, der har fokus på børnemode og -interiør, fundet sted i Forum, men fra januar 2019 rykkes messen tilbage til sin ’gamle’ lokation i Bella Center. Med sin egen, selvstændige placering i Bella Center vil børnemessen blive afholdt sideløbende med CIFF. Men det er ikke kun placeringen, der ændrer sig, for messen skifter også navn til CIFF Youth. Navneskiftet sker i forbindelse med et ønske om også at målrette sig ungdomskulturen. Samtidig vil messeplatformen blive udvidet i nye retninger med udgangspunkt i en ny vision.
”Udover nye designere og brands vil CIFF Youth inkludere nye tilbud inden for livsstil, sport og kunst samt kuraterede områder og et program med masterclasses og talks, der kan inspirere,” lyder det fra Kristian W. Andersen, som forventer at have den nye vision for CIFF Youth helt på plads til august 2019.
Nyt område i CIFF Showrooms
Et nyt område i CIFF Showrooms har længe været i støbeskeen, og ved den kommende messe i januar 2019 vil sløret blive løftet for det nyrenoverede B5-område i Bella Center. Det nye område har fået navnet Village for at symbolisere ambitionen om, at de udstillende brands skal skabe et stærkt kreativt fællesskab. De udstillende brands i Village tæller blandt andet Oscar Jacobson, Gant, Timberland og NA-KD.
“Vi ser frem til at bringe mere liv og atmosfære ind i det nye område, som vil være en omhyggeligt kurateret blanding af herre-, dame- og skobrands – og i den nære fremtid også andre typer kreative virksomheder,” forklarer Kristian W. Andersen og tilføjer:
”Vi tror på, at vi kan skabe samme forrygende energi, som vi oplever på CIFF. Når de rigtige mennesker samles, sker der ekstraordinære ting.”
Den officielle åbning af Village finder sted den 30. januar 2019 på den første dag af CIFF-messen.
FAKTA
Datoer og åbningstider:
Den 30. januar – 1. februar 2019
Onsdag kl. 09:00 – 18:00
Torsdag kl. 09:00 – 18:00
Fredag kl. 09:00 – 17:00
Lokation:
CIFF & CIFF Youth
Bella Center Copenhagen
Center Boulevard 5
2300 København S
For mere information se CIFF’s hjemmeside.