2019 var ikke modebranchens år. Men hvilke virksomheder vækstede mest i regnskabsåret 2019-2019/20? Få et smugkig her.
Igen i år foretager branchebladet TØJ – Fashion & Business Trends en regnskabsanalyse af modebranchens producenter og agenter. Den komplette analyse er med i TØJ – Fashion & Business Trends nr. 4 2020, der udkommer den 30. november 2020.
Men allerede nu kan du få et lille indblik i, hvilke virksomheder der har vækstet mest i regnskabsåret 2019-2019/20.
Et af de resultater, der altid er interessant at dykke ned i, er hvem i branchen, der har forbedret sit resultat mest sammenlignet med resultatet i regnskabet året før. Vi kalder dem for ’årets højdespringere’. Vi tager ikke stilling til, om resultatet er positivt eller negativt – vi kigger blot på, hvem der har forbedret sit årsresultat mest.
På listen findes blandt andre IJH A/S, der efter flere år med underskud vendte udviklingen og endte med et positivt resultat, og modevirksomheden Mos Mosh, der har forbedret sit resultat med 10,2 mio. kroner sammenlignet med året før.
På listen findes også modekometerne Shaping New Tomorrow og Ganni, der hver især vækster med et tocifret millionbeløb.
Vil du se, hvor på listen de ovenstående virksomheder befinder sig, samt hvem der ellers er at finde på listen med årets højdespringere? Den fulde regnskabsanalyse er med i TØJ nr. 4 2020, der udkommer den 30. november 2020 og sendes til alle abonnenter. Desuden kan alle abonnenter også altid følge med online – live, hver dag.
Er du ikke abonnent, kan du læse mere om et abonnement på TØJ her.