Det danske smykkebrand åbner flagship store i Tokyos mest kendte modedistrikt og tilføjer dermed endnu en butik til brandets voksende retailunivers.

Maria Blacks har valgt at åbne butik i Tokyo i denne måned, og beslutningen har været længe undervejs. Der er en række årsager til placeringen i det fashionable Shibuya-distrikt, der har spillet ind:

“Det gælder særligt brandværdier, kernesegmenter og selve konceptet om at lave smykker til at udtrykke individualitet. Japan, og specifikt Tokyo, er allerede et af Maria Blacks topmarkeder – takket været veletablerede fysiske, digitale salgspartnere og et solidt community. Det åbnede muligheden for at give kunder en særlig brandet retailoplevelse, som findes i de øvrige butikker rundt om i Europa,” lyder det i en pressemeddelelse.

Med den nye Tokyo-butik er Maria Black oppe på ni fysiske lokationer fordelt over København, Aarhus, Berlin, London, Oslo og Bergen. Derudover forhandles brandet i 40 lande verden over.

Maria Black er ikke alene om at satse på de fysiske butiksoplevelser i udlandet. Senest har Ganni åbnet 3 butikker i Kina, og Selected har store vækstplaner med 30 nye butikker i Nordeuropa.