Endelig!
Et årti er fløjet forbi i skæret af drøftelser om en samling inden for messeverdenen i København. Først med coronapandemiens nedlukninger og økonomisk turbulens blev drømmen realiseret. Kriser har tendens til at blotlægge svagheder og samtidig pege mod løsninger – en proces vi nu har set udfolde sig i fusionen mellem Københavns to største messer. Til gavn for os alle. Det næste samtaleemne? Datoerne. Lad os krydse fingre for, at det ikke tager endnu et årti at nå til enighed. Tiden er en luksus, ingen har råd til at spilde.
I forbindelse med modeugen udgiver TØJ endnu engang en Fashion Week Edition. Heri kan du forvente introduktioner til modeugens mange aktiviteter, en række spændende udstillerportrætter og en dybdegående artikel om skotendenser ledsaget af et skoportræt. Vi kaster også lys over sæsonens farvetrends for SS24 og deler en trend- og farveguide fyldt med de nyeste kollektioner fra udstillere. Vi dykker ned i emnet designsamarbejder og de mange udfordringer omkring kopiering og rettigheder, som mange støder på. Vi præsenterer desuden fem fysiske butikker, du simpelthen må besøge, og retter fokus mod effekten af omnichannel-detailhandel.
Læs bladet herunder, eller scroll ned og find også artiklerne enkeltvis her på siden.
God læselyst!
Mr – Din Tøjmand: Omnichannel – do’s and don’ts
For Mr - Din Tøjmand er det en løbende proces at få online og offline til at spille sammen. ”Vi vil udvikle konceptet…
Omnichannel – do’s and don’ts: Bahne
Administrerende direktør, Benjamin Røpke, fortæller om arbejdet med at integrere offline og online hos livsstilskæden.…
Skotrends SS 2024
SS 24 rummer den enkeltes forskellige valg i livet. Der er plads til at være præcis, som man er, hvad enten man holder…
5 globale must see-detailforretninger
Fysisk detailhandel er i takt med pandemiens tilbagetog vendt stærkt tilbage. Kunst og kreativitet er efterhånden…
5 internationale collabs, der innoverer modebranchen
Vi har udvalgt en håndfuld internationale designsamarbejder, der er med til at definere moden i den kommende sæson.…
Glerups: Fremstillet med 100 % omhu, uld og dedikation
I år er det 30 år siden, at de første Glerups-hjemmesko blev lavet, der rimer på ægte dansk hygge – TØJ har besøgt…
Advokat Johan Løje om kopiering i modebranchen
Johan Løje har i 25 år repræsenteret de brands, som er blevet kopieret af de store designhuse. Her guider han til…
Kopiering er efterhånden et vilkår i modebranchen
Sager om ophavs- og designrettigheder fylder langt mere, end medierne afslører. Det er langt fra alle sager, der ender…
BZR x Stephanie Fisker: Et farverigt og festligt samarbejde
Tidligere i år lancerede BZR en kollektion designet i samarbejde med influencer og iværksætter Stephanie Fisker. Læs…
Bliv klar til Modemessen i Vejle
På søndag starter Modemessen i Vejle, som tilbyder branchen en fælles platform for salg. Her møder udstillerne…
Rue de Tokyo: Designet i Danmark med inspiration fra Frankrig og Japan
Kreativ direktør, David Andersson Sahlin, har samlet inspiration og viden fra hele verden, og smeltet det sammen til…
Bliv klar til Aarhus Fashion Week
Lisbeth Kierkegaard og Mads Eriksen: Q&A med henholdsvis kommunikationsansvarlig og direktør hos Dypång Management, som…
På showkalenderen: Mark Kenly Domino Tan Studio
Mark Kenly Domino Tan Studio er en del af den officielle showkalender. Det har TØJ talt med Caroline Engelgaar,…
La Rouge: ”Mine kunder kan ikke have tøjet i fred for deres døtre”
Stifter af La Rouge, Malene Bundgaard Lassen, har næse for, hvad der sælger efter mange år i modebranchen. Hun bruger…
Matinique: ”Vi er sat i verden for at lave kvalitetstøj, der holder”
Matinique kan i år fejre 50 år i dansk mode. Herretøjsmærket har været igennem en vækstrejse, et par bump på vejen og…
3 hurtige til…. 2 indkøbere
Hvordan køber I ind til sæsonen SS 24? Hvilke produkter vil I gå efter at købe ind? Hvad er jeres forventninger til…
Bliv klar til CIFF x Revolver
Bella Center kommer endnu en gang til at summe af liv, når CIFF x Revolver byder indenfor til en ny samlet messe. Her…
DK Company: ”Vi deltager for vores kunders og fællesskabets skyld”
For Jens Obel, medejer og direktør for DK Company i Ikast og København, er det naturligt at være en del af messen på…
Bestseller: ”Tingene går op i en højere enhed i Lokomotivværkstedet”
Hos Bestseller byder de besøgende og kunder inden for i Lokomotivværkstedet, hvor den ikoniske bygning kombineres med…
Spring/Summer 2024: Trend– & farveguide
Sæsonen SS 24 gennemsyres af accepten af og forståelsen for, at vi alle er forskellige, og at erfaringer og…
Hvad skal vi med butikker?
Dine kunder behøver ikke længere at gå til dine butikker. De skal have lyst til at gå derhen, men det kræver en indsats…
Læs TØJs Fashion Week Edition herunder
Her kan du læse den fulde udgivelse. Alle ovenstående artikler er fra dette blad. Du kan også finde bladet fysisk CIFF x Revolver, i CIFF Showrooms samt i andre udvalgte showrooms under modeugen.
Med ønsket om en god modeuge fra teamet bag TØJ — Fashion & Business Trends.