Modeugen i Berlin har modtaget en millioninvestering til at transformere begivenheden i 2021.
Der er sket mange ændringer i det tyske modelandskab det seneste års tid.
Den 28. februar 2020 blev den tyske messe Panorama Berlin erklæret insolvent, og Premium Group vil fra 2021 skifte de vante rammer i Berlin ud med lokaler hos verdens største messe, kongres- og eventarrangør, Messe Frankfurt.
Nu melder Berlin Fashion Week, at de er ved at gennemgå en transformation og går styrket ind i 2021. Den næste modeuge i den tyske hovedstad vil finde sted fra den 18. til den 24. januar 2021 med målet at positionere sig som den europæiske hovedstad for de kreative brancher.
Ifølge Berlin Fashion Week ønsker de at skabe et globalt relevant koncept, der primært fokuserer på tre ting: innovation, bæredygtighed og digitalisering. Modeugen vil blandt andet byde på shows, åbne showrooms og events rundt i byen.
”Covid-19 har især udfordret virksomheder på mange områder. Jeg er glad for, at vi i januar 2021 vil kunne tilbyde individuelle præsentationsmuligheder under de højeste sikkerhedsstandarder samt formater med modebrands fra Tyskland og Europa. Vi er stolte over, at vi har udviklet nye formater og justerede eksisterende sammen med mange interessenter. Med dette ønsker vi at styrke Berlin som en mode lokation. I øjeblikket er vi i dialog med andre events, herunder dem til sommeren. Jeg ser frem til genstarten i januar 2021,” udtaler senator for økonomi, Ramona Pop, i en pressemeddelelse.
Til at give transformationen af Berlin Fashion Week et skub har Senatet i Berlin i 2021 investeret 3,5 mio. euro i modeugen.
Foto: Berlin Fashion Week