Messedirektøren for Revolver, Christian Maibom, kommenterer på tirsdagens interview med brancheorganisationen Wear og fastslår, at Revolver med sikkerhed bliver afholdt til august.

Debatten om den manglende opbakning til modeugen er i gang. I tirsdags bragte TØJ – Fashion & Business Trends et interview med Nikolai Klausen, direktør hos Wear. Her fremgik det, at Københavns rolle som modedestination ikke er noget, der skal tages for givet – og at augustmesserne er afgørende for at sikre fremtiden for den danske modeuge og modebranche.

Christian Maibom, adm. direktør for modemessen Revolver, nikker samstemmende til alle Nikolai Klausens ord og ikke mindst formaningerne om at bakke op om modeugen. Han opfatter Nikolai Klausens udtalelser som en berettiget opsang til hele branchen, men ønsker samtidigt at give udtryk for, at Revolver ikke oplever den faneflugt, som Nikolai Klausen indirekte beskriver. Tværtimod.

”Jeg oplever, at vores faste skandinaviske brands støtter op om det, der er deres såvel som vores forretning. Jeg oplever kæmpestor opbakning og ikke mindst loyalitet fra alle vores udstillere – uden undtagelse. Selvfølgelig har vi enkelte brands, der af den ene eller anden årsag er forhindret i at udstille til denne sæson. Alt andet ville også være mærkeligt. Men antallet af aflysninger kan altså tælles på mindre end en håndfuld, når det gælder de skandinaviske brands,” siger han til TØJ og fortsætter:

”Som de fleste ved, er Revolver meget særegen som modemesse i og med, at vi har arbejdet seriøst sammen med vores store gruppe af skandinaviske brands i mere end 10 år, hvorfor vi også har været igennem mangt og meget og klaret diverse skær i fællesskab. Så indstillingen er, at denne her klarer vi også sammen.”

 

Både gengangere og nye brands bakker op

Opbakningen kommer ikke kun fra de brands, der har deltaget fast. Udover de faste skandinaviske Revolver-udstillere, oplever messen også interesse fra nye brands, der nu vælger Revolver som platform. Eksempelvis har Holzweiler og Blender Agency fra Norge tilvalgt Revolver som udstillingsplatform, ligesom Vernon Sport har gjort det iblandt mange andre brands.

”Vi synes, at det var tid til en forandring. Der har været en tid før Covid-19, og der er en tid efter Covid-19, og derfor mener vi, at tidspunktet nu er perfekt for at gøre noget nyt,” fortæller salgsdirektøren i Vernon Sport, Waseem Ahmad, til TØJ om årsagen til, hvorfor de i år har valgt at udstille på Revolver.

”Tidspunktet for at støtte op om messerne har heller ikke været mere rigtigt end nu. Hvis ikke vi gør det, så bliver København ikke ved med at være den spændende modedestination, som vi ellers er kendt for. Det gode ved modeugen i København er, at vi kun har to modemesser. Det er let og overskueligt for vores kunder at komme hertil: De kan nå at se det hele på relativ kort tid. Hvis ikke vi støtter op og bevarer messerne, så risikerer vi at få en modeuge som i Paris. Her er over 100 forskellige lokationer, hvilket hurtigt er uoverskueligt og kaotisk for kunderne,” siger han videre og fortsætter:

”Vi er en skandinavisk distributør, og vi lever af vores skandinaviske kunder. Selvfølgelig skal vi stå sammen og bakke op om det, København har gjort i så mange år. Vi skal tiltrække de interessante og største indkøbere – og derfor er vi nødt til at bakke op om messerne.”

 

Kontinuitet og stabilitet tiltrækker brands

Christian Maibom udtaler, at årsagen til, at mange nye brands har valgt at udstille på Revolver til august, skyldes interessen for at rykke sammen med deres ligesindede brands og kollegaer og dermed gøre det lettere for indkøberne at købe ind.

Endeligt er han i al ydmyghed også overbevist om, at det primært skyldes den kontinuitet, som Revolver har vist.

”Revolver har udvist kontinuitet og stabilitet. Sammen med udstillerne har vi leveret et godt resultat hver messe – hver gang. Det giver goodwill i denne situation. Vi brugte også tiden under lock-down på at forberede os på ethvert tænkeligt scenarie – vi talte med mange af vores kunder og bad alle have lidt is i maven. Så da først modeugen trykkede på knappen, var hele Revolver-teamet klar med faste koncepter, priser og struktur, hvilket alle brands uden undtagelse har købt ind på positivt,” forklarer Christian Maibom.

Foto: Revolver