Personprofil
Direktør fra MERK: "Jeg glæder mig til modeugen, men ..."
Københavns modeuge er igen i år en central begivenhed på den internationale modescene, hvor både etablerede og nye designere fra hele verden samles for at vise deres kollektioner. Modeugen er et vigtigt udstillingsvindue for dansk kreativitet og innovation. Men bag den flotte facade står modebranchen over for betydelige økonomiske udfordringer, der påvirker både eksport og detailhandel.
Internationale brands strømmer til CIFF: "Vores perspektiv er globalt"
CIFF vender tilbage med deres 63. udgave i august, og modemessen fortsætter med at vokse. Denne gang udvides messearealet med yderligere 25 procent til mere end 34.000 m², hvor over 1.200 brands vil være repræsenteret. "Vores vision for fremtiden er et internationalt modefællesskab med København i centrum," fortæller Sofie Dolva.
Endnu et år med fremgang hos københavnsk modebrand
Det københavnske modebrand har vokseværk og leverer fortsat et tocifret millionresultat: "Den solide økonomi giver os den nødvendige finansielle styrke til at realisere selskabets ambitiøse vækstplaner," lyder det. Det betyder bl.a., at brandet kan realisere de ambitiøse internationale målsætninger.
Kendt brancheprofil bliver ny CEO hos modevirksomhed
Modebrandet får en ny adm. direktør med ledelseserfaring fra H&M og Noa Noa, der skal accelerere den internationale vækst yderligere.