Genåbningen af landet er gået hurtigere, end hvad mange i modebranchen turde håbe på – og det afspejler sig også i nyhederne på TØJ. Med liv i både gadestrøg og storcentre og med sommerens modeuge sikret, kan branchen endelig begynde at se fremad igen.

 


I denne artikel får du et overblik over månedens mest populære artikler, som du har mulighed for at læse eller genlæse. Artiklerne er opstillet i prioriteret rækkefølge, så den første artikel på listen er den mest læste.


 

I slutningen af april begyndte Danmark så småt at vågne op igen, hvor flere butikker på de danske gadestrøg atter åbnede dørene. Dog var der ikke høje forventninger, når det kom til en yderligere genåbning og forbruget efter krisen.

Maj blev dog måneden, hvor modebranchen endelig fik medvind. Maj blev nemlig det tidspunkt, hvor der igen blev sat gang i storcentrenes svingdøre, hvor forbruget steg markant, og hvor det blev gjort klart, at sommerens modeuge afvikles i august 2020.

Selv om nyheder om betalingsstandsninger og dalende regnskabstal stadig har præget TØJ i maj, så tegner månedens nyheder samtidig et billede af en modebranche, der atter begynder at mærke fremdrift.

 

1 || Amerikansk tøjfirma går i betalingsstandsning

2 || Dalende regnskabstal hos modebrand

3 || Bestseller udskammes på global liste

4 || Modebrand fordobler årsresultatet

5 || DK Company: Vi ser anderledes ud efter krisen

6 || Modevirksomhed satser på ny forretningsmodel

7 || Et nyt modesystem og mindre udsalg

8 || Børnetøjsbrand fordobler bundlinjen

9 || Modeugen klar med nye datoer

10 || Toplinjevækst hos dansk modebrand – men Covid-19 truer

11 || PWT Group lukker butikker og afskediger medarbejdere

12 || Kapitalfond forlader Masai

13 || DK Company med rekordomsætning – igen

14 || Jeansbrand med minus på bundlinjen

15 || Investeringer ruster børnetøjsbrand til krisen

16 || Ny digital funktion skal vække tøjbutikker til livs

17 || Feminint modebrand med første årsregnskab

18 || Modebrand leverer ny regnskabsrekord

19 || PWT Group: ”Fremover vil vi være væsentligt stærkere”

20 || Ikonisk modebrand får nyt liv

 

Foto: Copenhagen Fashion Week