Lovechild 1979 er en del af den officielle showkalender. Creative Director Mia Kappelgaard fortæller, hvorfor det er vigtigt for brandet at afholde show under modeugen.
Q&A med Mia Kappelgaard, Creative Director
Hvorfor har I show under modeugen?
Det giver os mulighed for at udfolde vores univers, hvor det ikke kun er det enkelte design, som er i fokus, men kollektionen som helhed. Vi giver modtageren et kig ind i vores kreative verden. Samtidig kan vi mødes med vores samarbejdspartnere og presse, både i Danmark og internationalt. På den måde kan vi introducere dem til den nye sæson: materialerne, design highlights og hele inspirationen omkring kollektionen.
Hvad er jeres AW 23/24-kollektion inspireret af?
Kollektionen for autumn/winter 23/24 er inspireret af den danske møbeldesigner Severin Hansen – hans enkle og elegante formsprog og ikke mindst tilgang til materialer og håndværket. Hans arbejde er på én og samme gang både grafisk, minimalistisk og organisk. Elementer, der også er gennemgående for vores tanker og designproces.
Lovechild 1979 er kendetegnet ved en dynamik mellem feminine toner og elementer hentet fra herregarderoben. Farver, som dominerer denne kollektion, er brune nuancer, sort og en accentgrøn, der giver alle de smukke mørke toner et løft. Kollektionen indeholder brun, camel, sort, hvid og de altid klassiske blå nuancer.
Gør I noget anderledes til showet end tidligere år?
Denne sæson drømmer vi om at præsentere autumn/winter 23/24-kollektionen i sit rette element: udenfor. Vi arbejder også med nogle nye dygtige samarbejdspartnere på blandt andet casting og styling. Jeg er forholdsvis ny Creative Director hos Lovechild 1979, hvilket betyder, at dette reelt er min første egen kollektion, som jeg kommer til at sende ned ad runway. Det bliver nervepirrende og sindssygt spændende.
Foto: Lovechild 1979