CIFF vender tilbage med deres 63. udgave i august, og modemessen fortsætter med at vokse. Denne gang udvides messearealet med yderligere 25 procent til mere end 34.000 m², hvor over 1.200 brands vil være repræsenteret.

Mere plads giver nye muligheder for at opleve CIFF’s mest dynamiske og ambitiøse program til dato. Der vil være mulighed for at få unikke brandoplevelser, se interaktive installationer og detail-integrationer, og opleve et program spækket events og live-optrædener. Derudover har CIFF sikret et højt gastronomisk niveau ved at kuratere det bedste inden for mad og drikke fra hele den danske hovedstad under eget tag.

“CIFF fortsætter med at vokse i størrelse, skala og omfang sæson efter sæson og har gjort det gennem de seneste år. I takt med at vi vokser, bliver vi også i stand til at genoverveje, hvordan denne vækst bliver mest udbytterig, og hvordan vi bedst kan tilpasse den til de internationale markeders behov. Hvert skridt fremad skal repræsentere noget nyt og banebrydende, så vi skaber en unik plads og position for CIFF på det europæiske marked,” fortæller Sofie Dolva, direktør for CIFF, og fortsætter:

“Vores perspektiv er globalt, og vores vision for fremtiden er et internationalt modefællesskab med København i centrum. Vores ekspansive program denne sommer har været en vigtig del af at bygge bro til andre modehovedstæder rundt om i verden. Vi vil møde branchens folk netop der, hvor de allerede samles. Dette skabe nye muligheder for bedre at støtte op om kreativ sparring, forretningsudvikling og handel – og sikker at alle bliver bragt sammen i Københavns smukke rammer.”

Blandt de tilbagevendende top navne er Mark Kenly Domino Tan, Holzweiler, Gestuz, Les Deux, Henrik Vibskov, Mads Nørgaard, Snowpeak, J. Lindeberg, Aiayu, Herskind, Drykorn, Vernon Sport, Max Mara Group og salgsbureauerne Blender, Sjóklint og Balling. Den 63. udgave byder også på den største tilstedeværelse nogensinde fra Tyskland, Holland og vores nabolande, hvilket konsoliderer CIFF og Københavns rolle som Nordeuropas de facto modehovedstad.

Denne sæson byder CIFF også G-Star velkommen tilbage til København efter en kortere pause. Messens mange særlige projekter med internationale partnere, herunder den tyske organisation for talentudvikling, Neudeutsch, har til formål at styrke de handelsmæssige og kulturelle relationer i regionen. Samtidig er de med til at konsolidere en fremtid, hvor CIFFs aktiviteter rækker ud over Norden, og hvor de er etableret som en betydelig europæisk markedsaktør.

Modemessen i januar 2024 havde det højeste antal besøgende nogensinde med mere end 17.000 gæster, der inkluderede nøgleaktører fra detailhandlen og pressefolk fra mere end 50 internationale markeder.

Foto: CIFF / PR