Fashionglade forbrugere er med tiden blevet mere og mere bevidste om sig selv, og hvad de gerne vil udtrykke gennem deres stil. Det opsnappede danske Newline tilbage i 2015 og skabte underbrandet Newline Halo, der er en kombination af sportstøj og fashion. TØJ har talt med Newline Halo om den trend, der er hele grundlaget for brandets eksistens.
Artiklen er bragt i TØJ SS 20 Men/Women.
Direktør John Møller Terkelsen & Marketing Manager Mia Foldager Hostrup
Hvad er årsagen til, at sportswear er blevet så stor en trend de seneste år?
Trenden inden for sundhed og aktiv livsstil er vokset markant inden for de seneste år. I takt hermed er folk blevet mere og mere bevidste om, hvad de gerne vil udstråle – både når de er aktive, men også når de ikke er. I dag vil folk nemlig ose af sundhed, velvære og mindfulness – også når de ikke træner. Og den nemmeste måde at udstråle det på, uden at være i en bestemt kontekst eller ved at italesætte det, er gennem sin beklædning. Derfor vinder den afslappede, sporty stil større og større indpas i modeelskeres garderober.
Hvorfor blev Newline Halo skabt tilbage i 2015?
Det hele startede med et samarbejde mellem Newline-teamet og de to forretningspartnere Malkit Singh og Rasmus Storm. Vi identificerede i fællesskab en spændende mulighed for at tilbyde noget fedt inden for sportswear mikset med Newlines unikke historie. Historien og Newlines specielle dna, med rødder i Jægerkorpset, appellerer nemlig til en særlig målgruppe, som gerne vil udtrykke sig gennem sportswear, der er gennemsyret af design, kvalitet og funktionalitet.
På hvilken måde repræsenterer Newline Halo trenden inden for sportswear?
Newline Halo repræsenterer et segment mellem sportswear og fashion, som både omfavner ’active lifestyle’ og ’off-duty’. Newline Halo designer og producerer beklædning, som man både kan have på, hvis man vil være smart, når man træner, og til hverdag, hvor man stadigvæk ønsker at fremvise en aktiv livsstil. Newline Halo er ’up-to-date’ og tager fat i de sportswear-trends, som hersker i modebilledet lige nu.
Hvordan har I kunnet mærke på jeres forretning, at sportswear er blevet populært?
Vi kan især mærke det på væksten i vores forretning, da salget af Newline Halo stiger markant. En del er drevet af, at den generelle efterspørgsel på sportswear stiger, og en del skyldes, at vi har fået godt fat i den relevante målgruppe, som tænder på produktet og historien bagved.
Hvilke tanker ligger der bag valget af butikker, hvor Newline Halo forhandles?
Det er først og fremmest vigtigt for os, at butikkerne har det rette image og den helt rette målgruppe, for at vi kan opretholde vores brandværdi. Dernæst er det også vigtigt for os, at de udvalgte butikker forhandler andre brands, som vi gerne vil have, at Newline Halo bliver associeret med. Newline Halo bliver derfor forhandlet i særligt udvalgte, high-end lifestyle fashion butikker. Udenfor Danmarks grænser er Newline Halo blandt andet repræsenteret i Opening Ceremony i New York og Kadewe i Tyskland. Derudover har vi også fokus på digitale samarbejdspartnere.
Fakta Om Newline Halo
- Newline Halo er en del af Performance Group Scandinavia A/S.
- Virksomheden blev grundlagt i 1981 af en dansk jægersoldat.
- Udover Newline Halo har virksomheden også brands som Newline og Carite Sport.
- Virksomheden har hovedsæde i Aarhus og beskæftiger i alt 15 ansatte.