TØJ - Fashion & Business Trends

Udgivelser fra 2022

Udgives 25.01.22

Modemonopolet

Modemonopolet

TØJ – Fashion & Business Trends har talt med Jensen Retail Group, CIFF, New…

Grøn forbrugeradfærd: ”Bæredygtighed kommer nok aldrig til at stå først i køen”

Forbrugerne vil være klimavenlige, hvor de ikke kan mærke det. Derfor skal…

Studio Feder: Både virksomheder og forbrugere har et ansvar

Når det kommer til grøn omstilling, skal virksomhederne gå forrest. Blandt…

Dear Denier

Dear Denier: “Mange forbrugere er ikke klar til at betale for et grønnere produkt”

Strømpebrandet Dear Denier producerer strømper og strømpebukser af genanvendte…

Designerens rolle: Grøn omstilling giver både begrænsninger og inspiration

Det er efterhånden en selvfølge, at virksomheder skal have et grønt mindset.…

Coze Aarhus

Designerens rolle: Coze Aarhus

TØJ har talt med Marlene Ihler - designer ved Coze Aarhus, der står bag de to…

Corona styrker content - Jesper Laursen

Corona styrker content

Covid-19-pandemien har gjort content marketing mere relevant end nogensinde.…

Molly & My

Molly&My: ”Det må gerne være uperfekt”

Hos webshoppen Molly&My bliver sociale medier som Instagram og TikTok brugt til…

tøj01 2022 - markedsføring er kærlighed

Markedsføring er kærlighed

Har du lagt mærke til, at kørende sælgere kan noget helt unikt? Og at…

Årets første udgave af TØJ er på vej

Vi kickstarter 2022 med årets første udgave af TØJ, der blandt andet fokuserer…

Udgives 25.01.22

Læs udgivelsen her

Udgives 09.05.22

DM&T: Det meste tøj bliver stadig produceret i Asien

Ønsket om at rykke hele eller dele af produktionen til Europa fylder hos flere…

Produktion i Europa: Fokus på Tyrkiet

Tyrkiet er blandt verdens største producenter af tekstil og tøj. Læs mere om…

Produktion i Europa: Fokus på Portugal

Portugal har en veletableret tekstilindustri. Læs mere om tøjproduktion i…

Produktion i Europa: Fokus på Baltikum

Baltikum er en velkendt produktionsdestination for mange. Læs mere om…

Produktion i Europa: Bliv klogere på mikrofabrikker

Måske du allerede har hørt om mikrofabrikker, der kan blive fremtidens måde at…

Redgreen: ”Det er en prioritet at have produktionen tæt på”

For Redgreen er produktion i Europa et bevidst valg og en prioritet, der går…

Noella: ”I sidste ende er der tre vigtige faktorer, når vi skal vælge produktionsland”

Forsyningssikkerheden er en af topprioriteterne hos Noella. Derfor har brandet…

EASE.DK: Lokale kontorer løser nogle af udfordringerne ved produktion i Asien

Tekstilvirksomheden EASE.DK producerer tøj i Kina, Bangladesh og Indien, hvor…

Manifesting Utopia: The new sustainability

Sustainability is more than a buzzword, so how can we engage our audiences…

An Ivy: “Man kan helt sikkert tale om en An Ivy 1.0 og 2.0”

Alexander Gram og Nikolaj Dylsing Olsen startede An Ivy i 2014 med fem…

5 smykketrends SS 23: Kreativitet, kombinationer og følelser

Smykketrenden til SS 23 emmer af kreativitet og optimisme. Med en tro på…

Julie Sandlau: ”Vi er kun lige gået i gang”

Dennis og Julie Sandlau, der sammen driver smykkebrandet Julie Sandlau og en…

Enamel Copenhagen: ”Vores formål er at skabe glæde gennem smukt design”

Smykkebrandet Enamel Copenhagen kan i 2022 fejre 10 år i branchen – endda med…

Fokus på børn: Familien som den store forbrugsdriver

Den menneskelige udvikling kan defineres som en proces, der kan opdeles i en…

Fokus på børn: Nethandel på speed

Nethandlen står stærkere end nogensinde. Næsten 15.000 danskere har i løbet af…

Fokus på børn: Kompagniet af 1991

Sidste år lancerede Kompagniet af 1991 tre nye børnebrands: Bruuns Bazaar Teen,…

Udgives 27.07.22

Er du til salg? 

Flere toneangivende danske mode­virksomheder har de seneste år været på opkøb i…

Opkøb i modebranchen: DK Company

Flere toneangivende danske mode­virksomheder har de seneste år været på opkøb i…

Opkøb i modebranchen: JBS Textile Group

Flere toneangivende danske mode­virksomheder har de seneste år været på opkøb i…

Creative conditions

Designing a creative work culture that sparks everyone’s imagination is…

Jubilæumsportræt: Adax – Alle har været med til at skabe succesen

For 40 år siden satte en arbejdsløs gymnasielærer sig ned og gentænkte sine…

Jubilæumsportræt: Rains – Fra lokalt regntøjsprojekt til global modesucces

I år kan Rains fejre 10-års jubilæum, og i den anledning har TØJ mødt to af…

Luksusbaby

Morten Grabowski Kjær, stifter af børnetøjsvirksomheden Luksusbaby, giver et…

Magasin du Nord

Buying Director i Magasin du Nord, Esben Hougaard, fortæller om arbejdet med at…

5 tips til den ekstraordinære shoppingoplevelse

For bare 10 år siden ville de fleste retailere ryste på hovedet ved tanken om…

Modemonopolet

TØJ – Fashion & Business Trends har sat Modemonopolet i stævne for at høre,…

Nye vaner – ny kunderejse

Ikke siden iPhonens lancering har vi set et så dramatisk skift i adfærden som…

Årets tredje udgave af TØJ er på vej

Snart udkommer årets tredje udgave af TØJ, der blandt andet fokuserer på opkøb…

Udgives 27.07.22

Læs udgivelsen her

Aiayu: Rum med sjæl, genbrug og naturmaterialer

Det bæredygtige modebrand Aiayu gør sig umage med udvælgelsen af inventar, når…

Top 150: Branchen har rettet sig op

I TØJ nr. 4 bringer vi en omfattende brancheanalyse. Her dykker vi ned i nogle…

Top 150: Branchespecifikke analyser af sko, tilbehør og handel

Med udgangspunkt i de tilgængelige regnskaber er det også muligt at udføre…

Top 150 i modebranchen: Stilhed før storm

Modebranchen lå sikkert i havn i 2021 og 2022, men stormen venter. Vi kigger på…

Top 150: Årets maveplaskere og bundpropper

I TØJ nr. 4 bringer vi en omfattende brancheanalyse. Her dykker vi ned i nogle…

Top 150: Hvem klarer sig bedst i branchen?

I TØJ nr. 4 bringer vi en omfattende brancheanalyse. Her dykker vi ned i nogle…

Censuum: ”Som udgangspunkt skal alt have en bæredygtig tilgang”

Stormagasinet Censuum har gjort det til en dyd at optimere i forhold til at…

Retaildesign i en cirkulær økonomi

Retaildesign-projekter er ressourcekrævende og producerer betydelige mængder…

Top 150: Se hele listen

Endnu en gang kaster TØJ – Fashion & Business Trends lys over modebranchens…

Gabba: ”Her sætter vi mennesker først”

Det danske modebrand Gabba har de seneste år været på en flot vækstrejse. Men…

Enkel: ”Det er sjovt at opbygge noget – helt enkelt”

I starten af 2022 valgte Melissa Bech at træde ud af virksomheden Blanche, som…

Studio 9: ”Vi vil gerne give kunderne det fulde koncept”

Fra knapper, badges og hangtags til bøjler, podier, mannequiner, butiksinventar…