På showkalenderen: Samsøe Samsøe
udgivelse
TØJ har talt med Samsøe Samsøe om, hvorfor de afholder show under Copenhagen Fashion Week.
Autumn/Winter 22/23: Trend– & farveguide
udgivelse
Forestil dig et forhindringsløb, hvor ingen af deltagerne har nogen anelse om, hvad det indebærer at deltage. Forestil dig, at dette forhindringsløb har varet meget længere, end deltagerne overhovedet havde kunnet forestille sig. Forestil dig, at udfordringerne bliver ved med at dukke op, men hver gang i en ny form eller kontekst. De stærke bliver ved med at overvinde udfordringerne og kommer videre – på ren og skær viljestyrke. Viljestyrken vil give selvtillid og en tro på, at de også kan klare den næste udfordring.
Bliv klar til CIFF
udgivelse
TØJ har talt med Christina Neustrup, direktør for CIFF, om den kommende messe. Igen i år er der fokus på talks og events.
My Essential Wardrobe: Mode skal gå hånd i hånd med en mere bæredygtig fremtid
udgivelse
Hos My Essential Wardrobe – der før i tiden hed Denim Hunter – sætter relanceringen en ny og grønnere retning for brandet, som vil bekæmpe overforbrug og ’køb-og-smid-væk’-kulturen. Blandt andet ved at skabe en Essential-kollektion, der er NOOS, og begrænse antallet af kollektioner.
Elaine Hersby: ”Jeg har en passion for faget, men har ikke villet gå på kompromis med mine værdier”
udgivelse
I et studio i København kører symaskinerne hurtigt. For her bliver alle styles fra Elaine Hersby skabt af egne skræddere. Brandet er made-to-order, for stifteren Elaine Hersby vil, efter eget udsagn, ikke bidrage til masseproduktion.
3 hurtige til Carl Gross
udgivelse
TØJ har talt med Flemming Larsen, Sales Manager hos Carl Gross, om, hvad de forventer af sæsonens modemesse.
Bliv klar til Revolver
udgivelse
TØJ har talt med Christian Maibom, stifter og kreativ direktør hos Revolver, om den kommende messe.
Hunkøn: ”Vi er blevet vildere og vildere”
udgivelse
For Anne Skovgaard Schøler og Trine Keseric handler deres virksomhed om mere end at tjene penge. Hunkøn er sat i verden for at sprede glæde, og der skal være plads til store armbevægelser. Samtidig skal tøjet passe til alle kropstyper, og det skal have lang holdbarhed.
To Be Wanderlust: Går ‘all in’ på wholesale
udgivelse
Det danske modebrand, der blot er tre år gammelt, har brugt de sidste par år på at opbygge en stærk relation med slutkunderne og et solidt brandkendskab. Nu er To Be Wanderlust klar til wholesale, og det er vigtigt, at kommende B2B-kunder køber ind i hele brandet.
3 hurtige til 2 indkøbere
udgivelse
TØJ har talt med to indkøbere om, hvorfor det er vigtigt at besøge de fysiske messer, og hvilke indkøb de vil gøre til AW 22.
Bliv klar til Aarhus Fashion Week
udgivelse
TØJ har talt med Lisbeth Kierkegaard og Mads Eriksen fra Dypång Management, som arrangerer Aarhus Fashion Week.
Bliv klar til messerne i Vejle
udgivelse
TØJ har talt med Charlotte Strøm, projektleder hos Nord-Fair, om de kommende to messer i Vejle: Modemessen og Herretøjsmessen.