Klæd dig på til modeugen
Velkommen til denne udgave af TØJ – Fashion & Business Trends, dedikeret til den forestående modeuge. I denne udgave klæder vi endnu en gang vores læsere på med spændende optakter, relevant information og inspirerende portrætter.
Vi giver bud på, hvad 2024 har at byde på og kaster lys over de stil-, farve- og designtendenser, som vil præge sæsonen AW 24/25. Vores mål er at give dig de bedste forudsætninger for at navigere i den konstant skiftende og fascinerende verden.
Gå ikke glip af muligheden for at fordybe dig yderligere i disse emner – og del gerne med dine kollegaer. Læs magasinet herunder, eller scroll ned og find artiklerne enkeltvis her på siden.
God læselyst!
Sko og accessories AW 24/25
Der er masser af inspiration i trend- og farveguiden til sæsonen AW 24/25, der er sammensat af pej gruppens trendteam.…
Autumn/Winter 24/25: Trend– & farveguide
Der er masser af inspiration i trend- og farveguiden til sæsonen AW 24/25, hvor fire trendtemaer er visualiseret med…
Angulus: Tredje generation overtager familievirksomheden
Tredje generation har overtaget styringen af familievirksomheden med en ambition om at få flere mennesker til at købe…
Sådan skaber du et attraktivt brand
Spørgsmålet er, om I spilder de fleste af jeres marketingkroner, hvis I ikke får opbygget et stærkt, differentieret og…
Bliv klar til Modemessen i Vejle
TØJ har talt med Charlotte Strøm, projektleder hos Nord-Fair, som arrangerer Modemessen i Vejle, der netop løber af…
Nyt børnetøjsbrand: “Vi laver børnetøj med længere levetid”
Grundlægger og designer Katrine Laursen gentænker bæredygtighed i lanceringen af sit nye børnetøjsbrand Flab.…
Børnetøjsbrand indtager nyt marked
Det nordsjællandske børnetøjsbrand markerer sit 30-års jubilæum med generationsfornyelse og udvider samtidig eventyret…
Shaping New Tomorrows fundament for international succes
Shaping New Tomorrow er én af modebranchens succesfulde væksthistorier, der på 9. år fortsat buldrer derudad med…
Bliv klar til Aarhus Fashion Week
"Lokationen er ny, men konceptet er det samme. Vores værdier og tilgang følger med til den nye adresse," lyder det fra…
Nyt liv til indbegrebet af italiensk mode
Det ikoniske italienske modebrand Ball, der redefinerede denim i 1970’erne, vender stærkt tilbage med en omfattende…
Kids: Sæsonens bestseller
En række danske børnebrands fortæller om, hvilken style de tror, vil blive deres bedst sælgende til sæsonen AW 24/25.……
By Basics forretningsmodel: omtanke for miljø og kunder
Med eksport til 23 lande er By Basics en succesfuld forretning, der arbejder på flere parametre for at skabe en…
”Vi hjælper danske brands og designere godt på vej i den rigtige retning”
Wessel & Vett Fashion Prize har i mere end et årti været en vigtig del af den danske modebranche, hvor de sætter både…
”For mig handler det ikke om at jagte gazeller”
Det hele begyndte i et baglokale i en butik i Haderslev. I dag er Pernille Corydon Jewellery vokset udover Danmarks…
På showkalenderen: Won Hundred
Won Hundred er en del af den officielle showkalender. Læs, hvorfor det er vigtigt for brandet at afholde show under…
Bliv klar til CIFF
"Hvis der er en ting, vi har lært af året 2023, så er det, at vi er stærkere sammen. For selvom vi har oplevet både…
3 hurtige til 2 indkøbere
Hvordan køber I ind til sæsonen AW 24/25? Hvad kan en messe som CIFF bidrage med i dit arbejde som butiksindehaver?…
Nikolai Klausen: Hvad kommer 2024 til at byde på?
"Danske modevirksomheder har altid været dygtige til at tilpasse sig store forandringer," siger Nikolai Klausen,…
3 hurtige til Billi Bi
CEO hos Billi Bi, Carsten Friis, fortæller om skobrandets AW 24/25-kollektion og forventninger til den kommende modeuge…
Jacob Holst Mouritzen: Hvad kommer 2024 til byde på?
Trendekspert og strategikonsulent Jacob Holst Mouritzen kommer med sit bud på, hvad han tror vil være kendetegnende for…
Morten Laugesen: Hvad kommer 2024 til at byde på?
Erhvervsøkonom Morten Laugesen kommer med sit bud på, hvad han tror vil være kendetegnende for 2024.