For blot to uger siden meddelte modebrandet, at de ikke skulle udstille på messe til august.  Nu har Gai+Lisva skiftet mening.

Modebranchen har generelt under krisen skullet udvise stor omstillingsparathed, eftersom store dele af branchen gik i stå fra den ene dag til den anden som følge af virusudbruddet tilbage i foråret 2020.

Omstillingsparathed er et område, som modebrandet Gai+Lisva længe har arbejdet med – men som brandet især under krisen har mærket vigtigheden af.

”For få uger siden var vi med sikkerhed ikke på vej på større fysiske messer for at gense vores kunder, samarbejdspartnere, leverandører og potentielle nye kunder. Vi forventede heller ikke at deltage på nogen af de internationale messer i hverken juni, juli, august og september,” fortæller CSO Jørgen Holtegaard Sloth Eskesen.

Årsagen hertil var ikke kun frygten for få besøgende eller smittefare. Ifølge Jørgen Holtegaard Sloth Eskesen oplever modebrandet i højere og højere grad en reduceret søgning mod nye brands. Dertil kommer også en ændret indkøbsadfærd i forhold til slowfashion, hvor basisvarer og andre produkter, som har en lang levetid, ikke kører efter helt den samme salgsstruktur som mere kommercielle modebrands.

”Vores plan var at udstille til Aarhus Fashion Week kombineret med ’salon suite’-salg på et hotel i København, at køre ud til butikker og have showroomsalg på vores hovedkontor foruden muligheden for at købe ind via vores B2B-platform,” fortæller Jørgen Holtegaard Sloth Eskesen videre.

Nu har modebrandet dog alligevel skiftet mening og fortæller, at de udstiller på Revolver i Øksnehallen til august.

”Vi tager næste skridt, hvor omstillingsparatheden for alvor kommer på banen. Nu skal vi nemlig alligevel på messe,” siger Jørgen Holtegaard Sloth Eskesen.

Salgsdirektøren fremhæver blandt andet åbninger og lempelser af restriktioner som parametre for, hvorfor modebrandet har skiftet mening. Men også ændringer i rejsevejledninger gør, at København ifølge Jørgen Holtegaard Sloth Eskesen står som en markant og mulig indkøbsdestination for mange internationale indkøbere.

I tilknytning til sidstnævnte fortæller han, at modebrandet allerede nu har booket mange aftaler i kalenderen med kunderne – og at meldingen fra dem lyder, at de glæder sig til at komme på messe igen.

”Vi er ekstremt stolte af de vækstrater, vi til trods for ubalancer i verden har formået at generere, og beslutningen om at udstille på messe markerer også vores ambitionsniveau samt lysten og viljen til at stå sammen om København som modedestination,” afslutter Jørgen Holtegaard Sloth Eskesen.

Foto: Gai+Lisva