Messeplatforme går sammen og skaber Europas største digitale messe

Digital Fashion Week, CIFF og den hollandske modemesse Modefabriek har indgået et samarbejde og vil skabe den største digitale messe i Europa til sommer. 

Covid-19 satte gang i efterspørgsler på digitale, internationale modemesser, og derfor arrangerede Fashion Cloud den digitale modemesse Digital Fashion Week i sommeren 2020.

Efter en succesfuld event i sommeren 2020 blev endnu en udgave af Digital Fashion Week afviklet i vinteren 2021 med over 7.000 deltagende indkøbere – igen med positive tilbagemeldinger.

Det giver incitament til mere – og derfor bliver endnu en digital event afholdt til sommer, oplyser Digital Fashion Week i en pressemeddelelse.

Men denne gang bliver det ikke kun i samarbejde med de eksisterende partnere Euretco Fashion, EK/servicegroup, BTE og Katag. Digital Fashion Week går nemlig sammen med den danske modemesse CIFF og den hollandske modemesse Modefabriek og giver den digitale modemesse en opgradering: Digital Fashion Week – Europe.

“Konceptet bliver det samme: En mainstage med højt profilerede foredragsholdere og paneldiskussioner. Brand profiles, hvor brands præsenterer deres nye kollektioner samt mulighed for at udveksle idéer og netværke med andre besøgende. Vi forventer, at flere brands vil deltage, også fra Danmark, Frankrig og Italien,” skriver Digital Fashion Week i pressemeddelelsen, hvor de oplyser, at messen afvikles på både engelsk, hollandsk, fransk, tysk og italiensk.

Digital Fashion Week – Europe finder sted fra den 29. juni til den 1. juli 2021.

Foto: Unsplash