Branchebladet TØJ

Udgivelser fra 2019

TØJ 01 2019

Trine Wackerhausen: ”Stop overproduktionen”

På trods af designmæssig succes lukkede Trine Wackerhausen for et par år siden…

Er ægte pels på vej ud?

Inden for de seneste seks måneder har high-end brands som Gucci, Versace og…

Echte: Det skal føles rigtigt

Det skal føles rigtigt. Det er det mantra, som det bæredygtige brand Echte…

Et pænt goddag til Munthe

Naja Munthes forvandling af Munthe plus Simonsen til Munthe er blevet taget…

Oliver Grundahl: ”Jeg har gjort det med hjertet, ikke hjernen”

Da den kendte danske modedesigner Ivan Grundahl faldt død om i sin trappeopgang…

Go small to grow big: Influencer marketing i den danske modebranche

Det har aldrig været sværere for danske modevirksomheder at fange forbrugernes…

Trend- og farveguide: AW 19/20 sætter fokus på det enestående

Er du klar til sæsonen AW 19/20? I den nye udgivelse af branchebladet TØJ –…

Undersøgelse af modemesser: Pris og andre løsninger holder folk fra messerne

Ikke alle aktører i den danske modebranche tager på messer i Danmark. Store…

Undersøgelse af modemesser: Vigtigt med oplevelser og aktiviteter

Foredrag, paneldebatter og trendområder. Messer er mere end køb og salg, og…

Undersøgelse af modemesser: Både udstillere og besøgende vender tilbage igen

På modemesserne under den københavnske modeuge kommer størstedelen af de…

Undersøgelse af modemesser: Delte meninger om tidspunkt og antal dage

Tidspunktet på året og antallet af dage for messerne under den københavnske…

Christian Maibom fra Revolver om de danske modemesser

”Det handler om at holde sammen på fællesskabet, selv om der er forskel på de…

Mogens Jørgensen fra PBO Group om de danske modemesser

Antal messedage, og hvilke dage på ugen messerne forløber, har længe været…

Nikolaj Hust fra Claire Group om de danske modemesser

Højere serviceniveau, mere fokus på de nordiske lande og en bedre dialog. Det…

Peder Tang fra Minimum om de danske modemesser

Kan København blive modemetropol for Norden? Og kan vi skabe et setup, som…

Nikolai Klausen fra Wear om de danske modemesser

De københavnske messer er overordnet flotte, og det nuværende setup fungerer,…

Jens Obel fra DK Company om de danske modemesser

Kan vi lokke flere norske og svenske indkøbere til København? Og kan vi i…

TØJ 01 2019 - MEN/WOMEN
TØJ 01 2019 - YOUTH

2nd One: Jeans til den sultne generation Z

Den ældste benbeklædning, som forskerne kender til, er 5.300 år gammel, men…

Custommade: Sko fuldender et look

Custommade, der er kendt for at lave smukke tøjkollektioner til kvinder,…

Herremode: Har du husket at tale til din mandlige forbruger?

Der har i mange år været en tendens til, at detailhandlen negligerede den…

Angulus: ”Vi laver den bedste børnesko i hele verden”

Husker man den eventyrlige fortælling om Askepot, har man stiftet bekendtskab…

Wood Wood: ”Vi er forblevet tro mod, hvem vi er som brand”

Sidste år kunne det danske mode­ og livsstilsbrand Wood Wood fejre sit 15­års…

2ndday: ”Et miks mellem kommercielt, trendy og fashion-forward”

Stine Bering er Brand Director hos danske 2ndday. Brandet har ikke altid stået…

Kings & Queens: Stille og rolig fart på

Er webshoppen et obligatorisk stop på vejen til succes? Det kan mange…

Jack & Jones Junior: Ny, men med 30 års erfaring

Jack & Jones Junior er, som navnet antyder, en kollektion til tweens og…

Vernon Sport: ”Jeg købte en brugt Citroën 2CV flipperbil, og så var det ellers bare ud på landevejen”

Vernon Sport er en distributørvirksomhed til hele Skandinavien, som i dag…

Zander: Herremodens kuratorer

Daniel Præst og Martin Rosenberg driver butikken Zander i Roskilde med deres…

Troelstrup: Kvalitet trumfer mode

Hos Skandinaviens største herretøjsforretning, Troelstrup, holder de fast i…

Hr. Birk: Herretøjsbranchen skal slå på ekspertise og passion

Når man sælger kvalitet til mænd, skal der følge information og historie med i…

CFW: Et markant større fokus på bæredygtighed

CEO for Copenhagen Fashion Week, Cecilie Thorsmark, fortæller om, hvordan…

Messeoptakt: Revolver samler skandinavisk mode under ét tag

Flere og flere rejser til København for at se og købe skandinavisk mode samt…

Messeoptakt: CIFF med nye innovative tiltag

Når CIFF om en uge åbner dørene i Bella Center, bliver det med fornyet energi…

WGSN update: Det maskuline tekstilunivers AW 19/20

Light Magic… Det handler om at udforske og opmuntre til en dybere og mere…

Julie Fagerholt: ”Jeg vil have nerve i tilværelsen”

Julie Fagerholt blev kendt for sine eksklusive Heartmade-design og…

Fransa: En 50-årig juvel

Fransa startede med import af sandaler til danske kvinder i 1960’erne, men har…

Smykker: 5 tendenser du skal holde øje med

Læs med, når pej gruppens trendredaktør præsenterer fem smykketendenser, som du…

Envii: ”Vi vil selv have kontrollen”

Lige fra begyndelsen har Envii haft et ønske om ikke at ligne mange af de andre…

Inwear: En pioner i dansk mode fylder 50 år

Ideen til Inwear, der nu kan fejre 50 år, opstod på en natklub i København.…

Den danske smykkebranche anno 2019

Efter dybe spor fra krisen har den danske smykke­branche nu fundet et stabilt…

Julie Sandlau: Ansvarlige smykker som hjertesag

Opstart af egen fabrik var det helt rigtige spring for parret Julie Sandlau og…

Maanesten: “Det er jo sådan set en kærlighedshistorie eller et eventyr, om man vil”

Det startede som et hobbyprojekt og en måde at finansiere et forestående…

Kim Hyldahl: ”Helt fra scratch med syv par jeans”

I den digitale tidsalder er det ikke mange forretninger, der tør tage skridtet…

Mia Dalsgaard: Et clash mellem romantik og streetwear

Der skulle en længere proces med afprøvninger indenfor diverse fag til, før Mia…

TØJ nr 3 2019
Goods: ”Man skal finde sin niche, hvis man vil overleve som fysisk butik i dag”

Goods: ”Man skal finde sin niche, hvis man vil overleve som fysisk butik i dag”

Med en placering på Monocles liste over de 100 bedste fysiske retailere i…

Helhjertet Ledelse

Helhjertet ledelse 

Morten Mortensen blev ansat hos Bestseller som medarbejder nummer 22 og var del…

Olga: Lemvigbaseret multibrandbutik uden webshop – men det bliver snart fortid 

Olga: Lemvigbaseret multibrandbutik uden webshop – men det bliver snart fortid 

I sine 24 år i modebranchen har modebutikken Olga ikke haft en webshop. Til…

Libertine-Libertine: En fri fugl spreder vingerne

Libertine-Libertine: En fri fugl spreder vingerne

En nat i Paris blev brandet Libertine-Libertine til. Et brand, der fik sin…

Jens Birger Christensen

Jens Birger Christensen: Fra pels til nye digitalt funderede brands

Det begyndte med muffer og pelse for 150 år siden, men i dag – hvor…

Unge modeforbrugere forventer diversitet, holdningstilkendegivelse og masser af kreativitet fra branchen

En ny forbrugerdagsorden har indhentet modebranchen. For i takt med, at…

Blanche: ”Vi har byttet trendy ud med relevant”

Den bæredygtige tankegang skinner igennem i alt fra ideer og materialer til…

Birgitte Herskind: Et fandenivoldsk naturtalent

53-årige Birgitte Herskind har fået godt fat internationalt med tøjdesign i…

Fragmenteret modebranche: Superregnskaber, konkurser og detailhandel i knæ

En branche med store udsving med usikkerhed som hverdagskost. Chefredaktør på…

TØJ nr 3 2019 | men/women SS20
Classical creativity is no longer enough: What is the future of creative work?

Classical creativity is no longer enough: What is the future of creative work?

It is not the robots we should worry about when it comes to the future of…

Newline Halo: Et brand ’in between’ sport og fashion

Newline Halo: Et brand ’in between’ sport og fashion

Fashionglade forbrugere er med tiden blevet mere og mere bevidste om sig selv,…

Rezet Sneaker Store: ”Vi kan være med til at præge de trends, som vi ser i modebilledet”

Rezet Sneaker Store: ”Vi kan være med til at præge de trends, som vi ser i modebilledet”

En stigende omsætning og fire Rezet Sneaker Store-butikker, der fortsat skaber…

Ecco: ”En virksomhed, der aldrig står stille”

Ecco: ”En virksomhed, der aldrig står stille”

TØJ har talt med Lene Nedergaard, Head of Global Marketing hos Ecco, som…

Royal Republiq: The new leather classics 

God kvalitet, klassisk design og fornuftige priser er opskriften på succes for…

Résumé: Søstre med succes i raketfart

Der gik ikke ret lang tid, fra at ideen opstod, til at søstrene fra…

Whyred: ”Well blue then”

Whyred er en gammel kending. Brandet har været på den svenske modescene i…

Fra CNS Group til DK Company og Minus

I starten af maj 2019 indgav den danske modevirksomhed CNS Group…

TØJ no. 4 2019

Jens Laugesen: “Jeg er vendt tilbage”

De fleste kender modedesigneren Jens Laugesen af navn. Men hvem er han…

Knowledge Cotton Apparel: Arbejdet med bæredygtige materialer kræver ’commitment’

”Det har aldrig været et ’ja eller nej’-spørgsmål for mig, men snarere en…

Bliv klogere på modebranchens miljømærkninger og certificeringer

For nogle virksomheder kan det virke som et omstændeligt forløb at opnå…

Basic Apparel: Tidløst tøj

Basic Apparel gør op med selve begrebet mode: Målet for iværksætter Camilla…

Proem Parades: Fuldt fokus på CO2-aftrykket

Naturmaterialer, restmetervarer og samojedehundehår. Selv om det unge modebrand…

Karen Simonsen: ”Jeg føler mig meget privilegeret”

Når man kommer fra små kår, må man drømme sig til franske rober og italiensk…

Kansas: Meget mere end bare workwear

En ny strategisk satsning får Kansas til at bevæge sig ud i et nyt…

Sneak peek: Årets højdespringere på TØJs Top 150-liste

Endnu et regnskabsår er gået, og nye højdespringere på TØJs årlige Top…

Din guide gennem CSR-junglen

Bæredygtighed og CSR har for alvor vundet indpas i modebranchen og dermed…