”Vores showrooms er åbne, og der kan bookes aftaler som sædvanligt,” forklarer CIFF-direktør Christina Neustrup i et interview med TØJ – Fashion & Business Trends.

Siden før jul har det været noget uvist, hvorvidt de københavnske modemesser af lovmæssige årsager kunne få lov til at byde udstillere og indkøbere velkomne i messehallerne.

Det blev dog afgjort den 5. januar 2021, og konklusionen lød, at det ikke bliver muligt at afvikle messerne for sæsonen AW 21/22.

”Det er ærgerligt og frustrerende, for vi havde glædet os til at samle branchen her i Bella Center. En frustration, som kun bliver forstærket af, at vores kunder, gæster – ja alle – havde set meget frem til endelig at kunne mødes fysisk igen. Men vi må ganske enkelt acceptere, at verden, som vi kender den, er sat på standby, men vi vender stærkt tilbage med sommerversionen af CIFF-messen i august 2021. Vores primære opgave er nu på bedste vis at understøtte brandsene, der jo stadig har brug for at få solgt deres kollektioner rettidigt ind,” siger CIFF-direktør Christina Neustrup.

På trods af tvangslukkede messer fortsætter CIFF dog med sit digitale initiativ, CIFF Digital, hvor indkøbere kan søge efter brands og specifikke produkter – et værktøj, der giver alle brands synlighed, som gør det muligt at komme i kontakt med indkøbere, agenter og journalister, og som understøtter den eksisterende handel og nye forretningsmuligheder.

Der er ligeledes – som sædvanligt – åbent i CIFF Showrooms, hvor der kan bookes aftaler med de individuelle udstillere under modeugen fra den 2. til den 4. februar 2021 samt i den følgende weekend fra den 5. til den 7. februar.

”Indsalget er allerede godt i gang, og der holdes naturligvis åbent i CIFF Showrooms under modeugen i det omfang, som restriktionerne tillader det,” forklarer Christina Neustrup.

DK Company har blandt andet også meldt ud, at de både i Bella Center og på hovedkontoret i Vejle vil afvikle indkøbsdage – præcis som de også inviterede til husmesse i Vejle i sommer.

Udover showroom-aktiviteten i Bella Center vil brands naturligvis fortsat være i egne private showrooms rundt om i landet, ligesom Copenhagen Fashion Week også holder fast i de oprindelige datoer – dog udelukkende som en digital version til februar 2021.

Læs flere nyheder om modeugen i februar 2021 her.

Foto: CIFF